Ansøgning om byggetilladelse, Tilbygning.

Hej folkens..

Vi skal have lavet en tilbygning til vores parcelhus 98km2 (ny stue på 32km2) og skal derfor bruge en byggetilladelse.

På bygogmiljoe.dk kan man søge efter mulige ansøgningstyper, men jeg har åbenbart ikke IQ nok til at gennemskue hvilken type jeg skal benytte mig af. 

Det er jo hverken garage eller carporte vi skal lave men en udvidelse af det eksisterende hus.

Jeg er noget lost i alt det papirnusseri. Håber at I kan hjælpe.

Thomas.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke nogen af de viste. Du skal vælge den øverste som hedder noget med bolig. Der står ikke noget specifikt omkring tilbygning

Du bliver simpelthen nødt til at have en til at hjælpe dig. Der kommer tonsvis af krav senere i ansøgningsprocessen, som kræver at man ved noget om det man laver...

Lillevoksen skrev den 27-12-2018 17:50:56

Er det den der hedder:?

Fritliggende enfamiliehuse, rækkehuse, dobbelthuse og sommerhuse
Omfatter boliger som enten er fritliggende eller sammenbyggede med lodret lejlighedsskel


 Ja, det er den. 

Jeg kan sagtens selv. Det er ikke raketfysik, hvis man ikke gør det til det. Udfyld kun det som er relevant og nødvendigt. Der plejer at være en vejledning til hvert punkt. Vedr. brand og konstruktionsklasse skal du vælge BK1 og KK1. Men det kan man også finde vejledning om når du når til punktet.

Børgealle skrev den 27-12-2018 18:15:03

 Ja, det er den. 

Jeg kan sagtens selv. Det er ikke raketfysik, hvis man ikke gør det til det. Udfyld kun det som er relevant og nødvendigt. Der plejer at være en vejledning til hvert punkt. Vedr. brand og konstruktionsklasse skal du vælge BK1 og KK1. Men det kan man også finde vejledning om når du når til punktet.

 Bevares det er ikke raketfysik. Faktum er bare det pt. koster timeløn (ca. 500+moms) for at de behandler byggeansøgningen. Jeg har førhen set voldsomme regninger fra kommunenrne, fordi ansøger ikke har været bekendt med de krav som stilles. Så er det efter min overbevisning, lidt smartere at finde en som ved noget om tingene, og gennemgå processen med ham. Det er jo ikke sådan at man bare sætter en masse krydser også er det ovre. Tingene skal jo dokumenteres senere hen......

Annonce
Børgealle skrev den 27-12-2018 18:15:03

 Ja, det er den. 

Jeg kan sagtens selv. Det er ikke raketfysik, hvis man ikke gør det til det. Udfyld kun det som er relevant og nødvendigt. Der plejer at være en vejledning til hvert punkt. Vedr. brand og konstruktionsklasse skal du vælge BK1 og KK1. Men det kan man også finde vejledning om når du når til punktet.

Tusinde tak for hjælpen.
Så er jeg allerede godt på vej.

Thomas

Nu er det jo et gør det selv forum vi er på. Håndværkere tager også høje timepriser, men til trods for det vælger vi også at gøre det selv.

Lige så vel, som vi kan spørge om montage af en fodpanel, kan dette også være ting som besvares på dette forum. Man behøver ikke skyde den til fagfolk på baggrund af et enkelt indlæg hvor man er i tvivl.

Det er i øvrigt ikke i alle kommuner det koster penge. Og i andre kommuner er der fastsatte takster.

Hej, hvis du mangler hjælp til tegning af tilbygning, må du endelig sige til


Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Tusinde tak, det var da særdeles gavmildt.

Vi har allerede fået lavet de tegninger det skal til. Ellers tak.

Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis