Spartle på glasvæv

Hej,

Jeg skal efter nytår i gang med et mindre renoveringsprojekt i mit bryggers. Hvilket består af nye gulve, elementer og glatte vægge i stedet for glasvæv.

Glasvæven der sidder på nu er I rigtig god stand og jeg har ikke kunnet finde steder hvor det er løst.

Jeg havde tænkt mig at rullespartle væven, slibe og opsætte filt.

Nu er jeg dig blevet i tvivl om nødvendigheden af filten.

Så vidt jeg ved er filtens hovedfunktion at armere væggen så den ikke revner. Men denne funktion har det nuværende glasvæv jo allerede.

Mit spørgsmål er derfor om i mener der er andre fordele ved at opsætte filten eller om det er unødvendigt arbejde i denne situation.


Pft.

Vh Søren 


Søren
Hej, Jeg skal efter nytår i gang med et mindre... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej oprindeligt brugte man kun filt til at sætte på gamle porøse pudslofter for at holde sammen på dem så de ikke revnede. Fordi vægge revner anderledes end lofter holder filten altså ikke på nogen revner i væggene.

Grunden til man nu bruger det på vægge er for et pænere og mere holdbart finish.

Hvis du vælger bare at spartle vil væggen være mere modtagelig overfor ridser og hakker. Luftbobler og slibespor vil være synlige. Strukturen på en spartlet væg bliver grimmere end en væg med filt medmindre du bruger en lak/filtrulle. Så det kommer an på hvor pernitten du er med finish.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også