Etablering af brusekabine i Kolonihavehus

Er der nogen der kan gi mig et godt råd? Jeg har et kolonihave hus med et etableret toilet. Jeg vil gerne udvide det med en brusekabine og har en vandvarmer på loftet hvorfra jeg har trukket 2 stk. 15 mm pex. - multirør til badeværelset. De er ført over loftet og boret gennem loftet til toilettet. Mit spørgsmål er herefter om man allerede når rørene kommer gennem remmen og ud, skal overføre dem til koblingsdåser og herfra ned til blandingsbatteriet. Eller om koblingsdåserne først skal placeres i væggen nede ved blandingsbatteriet, og herefter forbindes med flexslanger. Væggene er opsat i gips plader, og jeg er klar på at benytte en dobbelt koblingsdåse som er beregnet til pladevæg.

Med venlig hilsen

SÅL 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

koblings dåse fast monteret til væg og så vådrum gibs udenpå.

i væggen kan du lave samlingerne for kold vand og varm vand og så lave en lem så der er adgang da samlinger ikke må være skjulte, der findes tap fordelere til pex rør

Normalt fører man pex slanger til koblings dåser der sidder præcis hvor blandingsbatteri skal være. Således at denne skrues direkte på dem. Det kan være lettere at trække 2 nye fra vandvarmer i stedet for at gå ind på dem der er til håndvask og toilet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Et vådrum skal udføres efter SBI Anvisning 252 uanset om det er i et kolonihavehus, parcelhus, industribygning, og man skal nok især være på tæerne i bygninger som denne, der ikke bliver holdt opvarmede (tørre) året rundt.

Jeg er pt involveret i en sag med et kolonihavehus, hvor der er gået Ægte Husssvamp i konstruktionerne, med udgangspunkt i en dårlig udført bruseniche, og nu skal der fjernes følgende konstruktioner i ca. halvdelen af huset: ydervægge, skillevægge, loftsbeklædning, trægulve, dele af køkkeninventaret, etc.

Alt i alt en anslået udgift til over 200.000,- kr!







 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis