Fermacell - spartling, væv eller filt

Hej. 

Jeg er ved at nå det punkt hvor jeg skal have bestilt fermacell fibergips hjem til skunk, skråvæge og loft. Jeg er nået frem til at jeg vil have de retkantet, for at få mindre spartlearbejde. Men, hvad giver det pæneste og stærkeste resultat med en belastning fra småfolk på 3 og 1 år? Og hvad er nemmest at arbejde med? Fuldspartle, filt eller væv? 

Hej.  Jeg er ved at nå det punkt hvor jeg skal... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

“Ja præcis som med asbest og bly, der enten ikke må benyttes eller i så små mængder at de ikke udgør en real fare. De skader vi ser efter dem idag, er jo gamle skader.”

Det er muligt at jeg ikke helt forstår hvad du skriver, men umiddelbart lyder det, som om du er dum.

Igen vil jeg opfordre dig til at læse sikkerhedsdatabladet, om ikke andet så for dine børns skyld.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
g.lykke skrev den 28-12-2018 22:31:48

spørgsmålet om fibergips af det ene eller det andet fabrikat afhænger sikkert kun af den pris som bygherren / tømreren , kan købe pladerne til ............. de har det med at være komplet ligeglade med maleren som skal overtage deres arbejde ..............

en erfaring efter ca 8 år som bygningsmaler .......................

( lidt sure opstød må der være plads til )

 Tak for svar. Selvfølgelig skal der være plads til begrundet sure opstød. Og det er jo netop 8 års erfaring, jeg kan bruge, når jeg søger råd. Og jeg havde da overhovdet ikke tænkt at der skulle være være forskel på den ene, og den anden fibergips. Jeg havde lavet et liste over matrialer jeg skulle bruge, og sendt ud til xl og bygma, og fået et samlet tilbud. De havde begge fermacell på tilbudet. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
maf skrev den 29-12-2018 04:43:24

“Ja præcis som med asbest og bly, der enten ikke må benyttes eller i så små mængder at de ikke udgør en real fare. De skader vi ser efter dem idag, er jo gamle skader.”

Det er muligt at jeg ikke helt forstår hvad du skriver, men umiddelbart lyder det, som om du er dum.

Igen vil jeg opfordre dig til at læse sikkerhedsdatabladet, om ikke andet så for dine børns skyld.

 Jeg synes du kommer med mange ubegrundet anklager. Du må rette mig hvis jeg tager fejl i følgene. 

Asbest må ikke andvendes idag. Derved er der taget højde for at det er giftigt. De skader vi ser idag skyldes tidliger brug. Der findes nogen der stadig andvender brugte asbest, men det et ulovligt. 

Bly må kun anvendes i mindre grad idag, og i så minimalt omfang, at det ikke udgør en real fare. 

Jeg har nu læst sikkerhedsdatabladet. Jeg kan ikke se hvordan det skal udgøre en fare for mine børn, men mindre at huset brænder, og vi får temperaturer på over 200 grader? Og hvis huset brænder, tror jeg at jeg har større problemer end, hvilken klæbefuge jeg har brugt. Jeg har selvfølgelig ikke planer om at det er dem der skal rende oppe på loftet og sætte pladerne op. Jeg kan læse at man skal have epoxy- og polyurethanuddannelse, for ar bruge det. Men jeg må da indrømme at jeg før har brugt skum med epoxy uden uddannelse. Hvis man viser den rette omhu og tænker sig om, kommer man langt. Der er mange ting der er pi... giftig, hvis det ikke andvendes rigtig.  

Jeg har netop skimtet databladet for greenline klæbefuge igennem, den skal også opbevares utilgængeligt for børn. 

Det her tog en drejning  der ikke var meningen. Jeg spurgte blot til spartling/filt/væv. Men du må da godt uddybe hvorfor jeg et dum? 

Hvis det er det du får ud af at læse data omkring det, så fortsæt endelig

Beklager jeg kaldte dig dum, det var nok til den grove side

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også