Fritidshusfundament som består byggereglementet 2018

Hej. Jeg har på min grund,en gammel lade som jeg ønsker at rive ned og på det sted den stod bygge et fritidshus idet jeg har fået afslag fra kommunen på at ombygge den,men ja til at rive den ned og bygge nyt hvor den stod.Kommunen har dog stillet som betingelse, at fritidshuset kommer til at stå på et støbt fundament og at projektet overholder br.18. Mit spørgsmål er: Vil et støbt randfundament på 90cm.`s dybde og et terrændæk imellem randfundamentet være nok til at bestå br.18 for fritidshuse ? eller skal hele arealet huset skal stå på være en 90 cm.dyb betonklods,for at bestå det nye byggereglement for fritids/sommerhuse ? Eller sagt på en anden måde,hvad vil være den billigste løsning for mig når jeg skal vælge et fundament der overholder br.18 for fritidshuse. M.v.h Poul Petersen

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er kun soklen der skal i frostfri dybde. Men det kan faktisk ikke betale sig selv at lave. Desuden skal du vel have den gamle sokkel op?


 

Jeg skal have den gamle sokkel op ja,men spørgsmålet er om det kun er den del af soklen ,som væggene skal stå på ,der skal ned i frostfri dybde,eller om det også er området mellem væggene,der skal ned i frostfri dybde,for at bestå br18,hvis det første er tilfældet,kan jeg spare en hulens masse beton.

Du ved tilsyneladende så lidt om byggeri/byggeregler, at du er nødt til at søge professionel hjælp, så min anbefaling er at opsøge en arkitekt, som kan hjælpe dig med at få projektet på plads og godkendt.

Det kan godt lyde lidt hårdt. men erfaringsmæssigt får du en masse rodede svar på sådanne spørgsmål herinde, og du kan ikke vide hvilke af dem du skal rette dig efter.     

Det siger næsten sig selv, at det aldrig bliver frost  i jorden under isoleringen og betonen i midten af en bygning



Mvh. Christian M
 

Tak for de udmærkede svar.

Poul Petersen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis