Kan jeg undgå betondæk?

Mit setup i et stort renoveringsprojekt af hus fra 1960 er flg.:

Vi lægger et sandlag i krybekælder for at gøre underlaget jævnt. Derefter isolering (400mm) og ønsker så gulvvarme og trægulv. 

Spørgsmålet er, om jeg kan undgå et lag af beton og i stedet bare lægge varmefordelingsplader (og hvad man nu ellers lægger ned inden) oven på isoleringen?

Mit setup i et stort renoveringsprojekt af hus fra... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har sokler under dine skillerum (de eksisterende), er der absolut ingen problemer med at lave et gulv uden beton, og jeg ville selv foretrække denne type gulv, hvis jeg skulle bygge igen.

Man skal blot være opmærksom på, at det er afretningen under polystyrenen der giver planheden på dine gulve, så stor omhyggelighed her.

Ligeledes skal man sørge for at have en polystyren med tilstrækkelig høj trykstyrke.

I badeværelset ville jeg overveje et gulv af GF plader, som kan fås i flere forskellige tykkelser, og kan evt lægges i 2 lag forskudt, men husk der skal opbygges fald mod gulvafløb (max 20 x 20 cm klinker) og 30 mm højdeforskel (bassinvirkning) fra gulv ved adgangsdør til overkant gulvafløb (samme regler i bryggers med gulvafløb), men det står i SBI Anvisning 252 det hele.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis