Tilbygning med tagterrasse

Hej med jer, 

Vi savner et større bryggers og påtænker at bygge hus og garage sammen. Huset og garagen er begge muret gulsten og står i 90 graders vinkel, og en bygning på ca 10m2 kan forbinde dem. Garagen (30m2) står nær skel, og kan ikke blive en officiel del af huset, men tilbygningen vil have 2,5 meter til skel, og tænker at den vil blive en del af BBR. Vi drømmer om at klargøre denne bygning til at lave tagterrasse, hvorfra vi kan drikke morgenkaffen med havudsigt 👍 Jeg tænker at bygge en træbygning med fladt tag og cedertrælister, som vil passe godt til huset. Søger råd til konstruktionen. Dimensioner af vægge, tagkonstruktion og hvad der skal til for at man kan få godkendt overgang fra “hus” til “garage”, som reelt vil være samme kvalitet efter ombygningen, da vi vil isolere mm. Håber i har nogle guldkorn som jeg kan bruge til at komme i gang.

God jul!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne øge kvaliteten i svarene hvis du tager et par billeder udefra så man kan se proportioner, facon på hus, opgang til tagterrasse m.m.

Det eneste jeg lige vil komme med her er at det oftest er pænest at bygge videre i samme materialer som det oprindelige hus. Men netop gule sten er vanskelig at finde / mure med så det ser ens ud. Det kunne så lede tanken hen på det du selv foreslår nemlig trækonstruktion. 

Når tilbygning skal være beboelse så skal der jo være ca. 200 mm isolering i væggen, 

Så udefra kan væg konstruktionen være: eternit, som hardy plank eller træ - 25 mm klemlister lodret med insekt / musenet i bund og top - vindtæt papir - isolering imellem stolper ( husk skrå kryds - Dampspærre - forskalling med installationer ( vand og el) - Fermacel plader - maling og / eller fliser . Er der gulvafløb så skal der vandtætnings membran på. Så det hele vil nok fylde ca. 300 mm som er den tykkelse mure havde i gamle dage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vedhæftede filer:

Hejsa Elmand, tusinde tak for indput. Har set mange uheldige forsøg på at ramme gulsten, og tror det vil blive rigtigt godt med cedertræ. Her er et par billeder. Har planer om at skitsere i julen, men lad os se hvor meget tid der kommer til det. Mvh Christian

Trappen forestiller jeg mig går langs væggen på første billede fra hjørnet til lågen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også