Kommentarer til projekt: Renoveret spisestue

Her samles kommentarer til projektet: Renoveret spisestue

Kommentarer vises både her og på projektet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Pyha en omgang, man bliver helt træt bare ved tanken  

Men hvor ser det godt ud ! Klap dig selv på skulderen.  
Det gulv er da helt vildt flot, hvad er det for noget "snask" du har brugt i fugerne ?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Der er brugt Dana Gulvfugemasse 553 sort. Den har jeg gode erfaringer med.

Gulvfugemassen påføres med en fugepistol så der står en pølse op. Når pølsen er hærdet efter godt en uge, skæres det overflødige af med et huljern.

Efter yderlige en uge slibes gulvet med en eksendersliber og korn 60.

Kraftigere maskiner end en eksendersliber får gulvfugemassen til at smelte som misfarver gulvet.

Finere korn end korn 60 får også gulvfugemassen til at smelte med samme kedelige resultat.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

 Det er ca. sådan et gulv fruen ønsker sig, når jeg får gravet stuen ud. Det blev renoveret i 1984 og trænger måske igen. Mest fordi vi nu ønsker gulvvarme i det rum også. 

Er det det der hedder skibsplanker ? 

Er nådling altid udført som fugemasse, jeg havde på fornemmelse at det var en gummistrimmel der bliver lagt i.? 

Flot lavet og specielt detaljen omkring bilæggerovn. Jeg kan forestille mig at det er lavet med overfræser. Du slipper ikke altid om ved dine projekter på nemmest mulige måde.  



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Gulvet er opbygget som et tradionelt skibsdæk.

Den omtalte gulvfugemasse er faktisk gummi i flydende form. Når den er hærdet er den elastisk som gummi.

Mig bekendt er nådling altid udført flydende for at sikre vandtæt vedhæftning. Tidligere brugte man beg, men det kan ikke anbefales til indendørs brug.

Detaljer omkring bilæggeren er lavet med overfræseren - så fik jeg en undskyldning til at købe mere legetøj.   Særlig Bosch GKF 600 er lækker til kringelkroge. Jeg var ikke klar over jeg kunne leve uden.  

Dremel overfræseren bruges til udskæringerne i Art nouveau fladsnittene som er på bedding i værkstedet.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Utrolig flotte detaljer.. jeg bliver glad, når jeg ser så godt håndværk.. desværre er man nødt til at lave det selv - det er umuligt at betale sig fra, når skattefar har gnavet ind til benet.. og derudover er det faktisk svært at finde håndværkere, der bare er rigtig gode til det "almindelige".. så "det specielle" - det ??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Renovering af stilarter til moderne brug er en livsstil. Renovering af gamle huse til moderne realiteter er bare en udfordring.

Hvorfor betale en håndværkere for nydelsen, når den ultimative tilfredsstillelse efter årtiers undersøgelser, fund af stumper overalt i Europa foruden utallige timers samarbejde med museumsfolk, hard core håndværkere, historikere og andre nørder endelig udmønter sig i resultater.

Det er den ultimative nydelse.

Nye generationer kommer heldigvis til. Jeg har smittet begge mine sønner og datter med interessen for gør det selv. De er alle tre særdeles hjemmevante med stort set alt håndværktøj.

Det var særligt morsomt at iagttage datterens glæde over at få en Bosch skruemaskine i den blå serie som gave. Veninderne med en anden baggrund så noget uforstående til.

Min yngste søn er fanden gale mig skrap.   Der har jeg fået kamp til stregen.   Han har lavet et komplet snedkerkøkken i retrostil der stilmæssigt passer til lejligheden helt fra bunden med alle lækre detaljer som lys i alle skuffer og skabe og automatisk udtræk i skufferne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Super flot arbejde.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se nogle billeder fra din søns køkken, kunne du ikke lokke ham til at lave en side som den du har lavet her?

Jeg har forsøgt Perhaps, men han er meget privat. Måske senere.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Virkelig flotte detaljer! Fedt du deler det herinde.

Hvordan har du fået tilladelse til at sætte en gammel ovn op, der ikke er godkendt efter gældende normer, det troede jeg ikke var lovligt?

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis