gasflaske på kompressor

hej igen tænkte på at koble en gasflaske til min lille kompressor lige nu kan jeg sandblæse ca 15 sekunder med min 2 heste kompressor 16 liter tank men hvis jeg kobler en gasflaske på den er 1,5 gange større end tanken på kompressoren ville jeg så ikke kunne blæse dobbelt så lang tid inden den skal pumpe luft igen?hvis man kan hvad skal jeg igrunden bruge til det er det noget koblingsværk og slange nogen der kan fortælle mig hvad dele det er?og hvor skal det kobles til?

hej igen tænkte på at koble en gasflaske til min... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

når du har skruet ventilen ud så fyld gasflasken med vand, så er du sikker på at den er tom for gas. Det kan måske også afhjælpe at det somme tider kan lugte af gas fra flasken længe efter.


Gunnar Jensen.
kovas skrev den 22-12-2018 11:26:20

Jeg har lavet det. Du skal skrue gasventilen af og erstatte den med en 3/4" nippelmuffe derpå sætter du et t-stykke hvor du i det ene hul sætter en hun lynkobling som passer til dit system med passende nedskallring. I det andet hul sætter du en afspærringshane og derefter en han-kobling. Så kan du med en kort stump slange ha den stående ved siden af kompressoren, eller  med en lang slange ha den som buffer når du skal bruge luft langt væk. Du kan også lukke afspærringsventilen og ta noget luft med uden kompressoren

Elmanden var lidt hurtigere

 Tak for nyttig info - jeg vidste ikke hvilket gevind der er i en gasflaske. Så kan jeg komme i gang med mit lille projekt.


Keep the rubber side down
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis