ventilation lyddæmper

Er ved at lave ventilation anlæg hjemme ved mig selv. 

så har jeg et spørgsmål : 

Har købt et danfoss air A2 og har lavet det såden jeg har to hoved rør på ø160mm der kører ned langs med huset (oppe på loftet) ud fra det, vil jeg så lave afregninger ud til de enkelte rum, på ø 100 og ø125.  så er mit spørgsmål så.. jeg tænker der skal lyddæmper på ved alle ind og ud blæsninger, har fået 4 af sådan nogle flex lyddæmper, og 8 af de kvadratiske, men er i tvivl om de flex lyddæmper er gode nok ?? 

lige ledes vil jeg høre om der er nogle der har noget erfaring med danfoss air a2. altså om der er nogle ting man skal være ekstra opmærksom på? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De fleksible er lige så gode som de kvadratiske i hård boks. Det er længden af lyddæmperen der er vigtig, jo længere den er jo mere lyddæmpning. Og en fleksibel lyddæmper skal så være helt udstrukket.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Dyr, dyrere, dyrest at fremstille, er mit bud.

Mht effekten af lyddæmpningen, står der ikke noget i et datablade om effekten på de forskellige?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

syntes ikke at kunne finden noget på nettet, for de skriver alle sammen det sammen med at det afhænger af hvordan den er opsat, og hvad støj de skal dæmpe.. 

syntes det er lidt svær at gå efter. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis