Hvad gør jeg ved min skorsten?

Hej

Jeg er igang med at udnytte mit loftsrum. I dette er der en skorsten som jeg har tænkt mig at lade stå.

Skorstenen har imidlertid en svag lugt af løbesod, og da der skal stå et tøjskab ved siden af, vil jeg gerne om man kunne smøre et eller andet på skorstenen for ligesom at kapsle lugten inde.

Grundet skorstenens placering bliver den isoleret og beklædt med gipsplader, og kommer som sådan til at fungere som en slags skillevæg.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
:lol: hej lars. dette råd kan hjælpe dig,men der skal ikke grines det er ikke en "joke".

Man tager en frisk ko-kage, og blander i sin pudse mørtel,den skal være frisk og køerne skal gå på græs.Det er altså ikke noget med gylle, mange kødkvæg racer går ude hele året,feks Hereford,Limousine eller Angus, det der gør denne spøjse blanding så unik er forbindelsen mellem mørtel,cement og græs ,der sker noget med græsset når koen har fordøjet det.Jeg troede ikke mine egne ører da jeg første gang fik besked på at gå ud på marken og hente kolort til min mørtelanding,jeg troede de gamle svende ville lave grin med mig som lærling,men nej den er god nok.Er din skorsten pudset allerede så lav blandingen lidt tyndere så kan du "kosre det på som lag tykt kalk (berapning).Jeg har brugt det mange gange og kunderne troede heller ikke på det men DET VIRKER. Lug af komøg forsvunder så snart pudsen er tør. Prøv det ,og god fornøjelse jk.

sølvræven / JK
hej igen .det gik lige stærkt nok (stavefejl)håber du fik menigen. jk.

sølvræven / JK
- Du kan også bruge en mere moderne metode, hvor du behandler skorstenen med isolerlak tre til fire gange. Husk at følge anvisningen på bøtten mht. tørretid da det er meget vigtigt at dette bliver overholdt.

Jeg har selv en skorsten der var svært angrebet af løbesod. Jeg hakkede det værste af og behandlede med lak inden jeg pudsede op igen. Mit problem er løst.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Et andet produkt - som jeg selv har foretrukket til fordel for ko-kassen- er staniol.

Smør hele skorstenen ind i noget got stærk kontakt lim og tapetser bagefter med staniol. Sørg for at der så få samlinger som muligt, og der hvor der er samlinger skal der være min 5 cm overlap.
Processen gentages 3-4 gange.

Egentlig er alle disse råd jo imod (synlig) løbesod, men det hjælper ganske givet på lugten også.

Jeg har selv standset ret anseelige mængder løbesod med denne metode.

God arbejdslyst

Most

Lund

\"Once I thought I was wrong, but I was mistaken...\"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også