Hvor stor kant er acceptebelt mellem to planker (endevis) i et plankegulv?

Hej med jer.

Hvor meget kant skal man acceptere hvor to planker støder mod hinnanden i et nylagt plankegulv? 

Er det 100% flush man kan forvente?

Er det 0,05mm i kant, 0,1mm eller 0,2 eller mere end det?

Hvad er normen for den slags?




MVH Njord
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

med kant, så mener du mellemrum mellem plankerne går jeg ud fra. Jeg ville ikke forvente der var nogen. Det bør ligge helt flush men der er jo nogle regler og vilkår. Du kan måske finde det herinde på denne side.
https://www.tolerancer.dk/

Er det et nyt gulv, burde det være helt "flush" (med fer & not)

Uanset om der er en' lille fas, der er så sandsynligt også fas på længderetningen eller?



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Det er følge skader efter en forsikrings sag.....

Gulvmanden der har lagt det skriver til mig at Tarkett har en tolerance i højdeovergangene på plus / minus 0,02mm.

Der er langt mere end de 0,02mm men trods det er mere end den tolernce de selv har oplyst mener de fortsat det bare er noget mn skal forvente og leve med....

Og eftersom det er et færdigt lakeret gulv  (Tarkett, lakeret fra fabrik) så kan man jo heller ikke slibe for at få det flush.....

Men jeg hr ikek accepteret det som det er nu i hvertfald...


MVH Njord

billeder er ikke særlig sigende i lige den slags afvigelser... men bare fødder mærker det tydeligt...



MVH Njord

Et normalt A4 papir er ca 0.06 mm tykt.

Orla Nautrup skrev den 22-12-2018 03:07:32

Hvis det er højdeforskellen i samlinger du kalder "flush", mener jeg der må være op til 0,2 mm højdeforskel (mål evt. med skydelære).

En 0,2mm er jo en temmelig voldsom kant. 

Gulvet er et klikgulv fra Tarkett, ig det klikkes i både ende og længde retningen. Det der specielt springer i øjnene er at denne reperation springer i øjnene da der her er en overgang ved ALLE edesamlingerne mens der ikke er nogen eller en mindre de få steder hvor der er på den del af gulvet der blev lagt af amatører for 8 måneder siden.... Bør man ikek som minimum kunne forvente at profesionelle gulvlæggere kan lave det MINDST lige så godt som amatører?




MVH Njord
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis