Utæt rør til opvaskemaskine

Hej,

Det her plastikrør, som sørger for at min opvaskemaskine får vand, viser sig at være meget utæt eftersom jeg har afmonteret det og prøvet at samle det igen. Jeg har prøvet at tætne det med pakgarn og salve, men det er uden meget held. Hvordan får jeg det er løst?

Med venlig hilsen Jens Wagner

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på siden.

Der mangler ret sikkert en gummipakning i den "røde" omløber du holder i hånden. Når du skruer det sammen, vil gummipakningen sørge for at det blivet tæt mellem "vandstudsen" og slangen til vaskemaskinen. Pakgarn og salve duer ikke der.

Din koldvandsslange lige ved siden af er du noget "ond" ved. Det skarpe knæk den har er ikke godt.


Søren O

Som Søren skriver skal/ må der ikke bruges pakgarn ved samlingen. Tætningen skal en gummipakning i bunden af omløberen sørge for. Det ser ud som om der er en pakning i bunden af omløberen, men den kan være blevet træt, så den ikke virker så godt længere. Koldsvandsslangen kan du komme ud for, at den bliver utæt, så du burde skrue en pibevinkel på røret, og skifte den mishandlede slange. Inden under metalflettet er der noget PEX, som har fået en skade ved det skarpe knæk.


fase

Hej og tak for jeres svar

Jeg har udskiftet gummipakningen nu og det er stadig utæt. Har jeg andre muligheder?

Hvis jeg stod med dit problem i hænderne, ville jeg nok prøve at spænde omløberen lidt mere. Du har formentlig ikke to gummipakninger i omløberen?


fase

Er sikker på der kun er én, sort, ren og ny. Jeg spænder den ret meget, mere end hvad jeg ellers ville gøre med plastik. Kan der være noget med det andet, som jeg skruer omløberen på? Jeg har børstet det rent og pillet garn m.m af

Annonce

Jeg spænder den ret meget, mere end hvad jeg ellers ville gøre med plastik. 

Nu er det jo en subjektiv vurdering, hvor hårdt man kan spænde plastik. Jeg har for det meste opnået at få samlingen tæt ved  at spænde med en vandpumpetang. Jeg må gå ud fra, at gevindet i plastikomløberen er fejlfri.


fase

Jeg tror godt det kan være gevindet der driller

Kan jeg få dette udskiftet?

Så kan det betyde en ny slange. Det kræver indgreb i opvaskemaskinen.


fase

Når du skruer plastikomløberen på, kan du så stadig se gevind på niplen eller gå plastikomløberen op imod kraven på niplen?

Du kan evt. prøve med 2 gummipakninger.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis