kompressor

når jeg starter min kompressor op og den begynder og fylde tanken blæser den luft ud samtidig men når den så er fyldt op og motoren stopper blæser den stadig lidt luft ud i måske 5 sec og så lyder den tæt igen han sagde det skulle den gøre men min lille hobby gør det bare ikke er det normalt?eller er det en lille dum ting?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er fordi den lukker trykket ud, der står over stemplerne, hvis den ikke gør det, kan kompressoren have svært ved at starte.

Så alt er som det skal være..  


Vi prøver igen, i morgen --

mange tak jens det er sgu da helt rart man kan lære noget nyt her ind:)den har svært ved at komme igang når trykket er højt har 20 meter ledning sat til den læste noget om at jo mindre ledning jo bedre da den kan miste noget strøm hvis jeg har for lang ledning giver det mening?hvis det er rigtig nok skal jeg have installeret en ekstra sikrings gruppe og monteret et kraft stik ved siden af kompressoren men tænkte på om jeg kunne bruge den 20 meter lange ledning til at trække fra sikringsskabet ud til det nye stik ved siden af kompressoren?for elektrikeren ville have 760 kr bare for 11 meter ledning det er jeg for nærrig til og hvis jeg så kunne bruge den ledning jeg har fået med sparede jeg en del pengeledningen jeg har fået med ligner den her 

https://progrossist.dk/produkt/forl...dAQAvD_BwE

og den kabel sætter jeg på i kraftstikket inde i huset og trækker den ud og sætter i stikket på kompressoren 

den jeg skulle give 760 kr er den her

http://webshop.solar.dk/article/Web...3033778843

men måske er der 5 ledninger i min sorte ledning 

og 3 ledninger i den han ville bruge men ved det ikke har ikke en dyt forstand på el men kunne bare få det billigere hvis jeg brugte den jeg havde for han sagde til mig det var billigst hvis jeg selv trak ledningen det blev hvis en længere stil:)

Hvis du selv køber og trækker et 5x2,5 mm2 kabel, som du henviser hos solar, kan du sætte en CEE stikkontakt op for enden af det. Så har du også muligheden for at slutte andet til. Stikkontakten kan være med 3F0J samt et 230V udtag. Din nærighed er ingen undskyldning for at lave/få lavet en ordentlig installation. Du kan købe kabel til ca. 20 kr./m. her 5X2,5 mm2


fase

tak for hjælpen fabrin men kan stadig få lavet en ordentlig installation vil bare ikke give 300% mere for materialerne jeg tager aldrig det første tilbud og selvom jeg var millionær ville jeg stadig tage det billigste tilbud og så længe det er en autoriseret elektriker burde det jo være ordentligps jeg hedder også fabrin

For ca. 20 kr./m og 20m giver 400kr. i følge min lommeregner. Dertil kommer et kombiudtag til 129 kr., skulle give 529 kr. Det er billigere end de to forlængerledninger, du har henvist til. Hvis du så får elektrikeren til at slutte det til, så har du en OK installation til ca. samme pris som dine to forlængerledninger.


fase
Annonce

tak fabrin men hvor er jeg da uheldig nåede lige og prøve den af i ca 15-20 min den holdte trykket konstant men puf så gik motoren nu kommer han og henter den i morgen og jeg får lavet strømmen selvom jeg fik en elektriker til at måle det ud i går og han sagde der ikke var noget galt med strømmen men sikring sprang troede bare en sikring sprang så det ikke gik ud over maskinen men nå jeg er ikke klog på strøm så er jeg da på den sikre side hvis jeg får en sikringsgruppe mere til kompressoren og så bliver det en ny kompressor men prøvede lige min egen 2 heste kompressor 16 eller 24 liters og den kunne faktisk sagtens sandblæse men kun i 10 sek af gangen så jeg tænkte på hvis man fik en ny 90 liters 4 eller 5,5 heste kan den så holde trykket?nu når den lille var effektiv i 10 sek den der lige gik i stykker var 165-200 liter

hvad er en tryksandblæser?jeg brugte en håndholt 

er det her en tryksandblæser?

https://www.thansen.dk/vaerktoj/specialvaerktoj/bil-specialvaerktoj/tilbehor/sandblaesersaet-jwl/n1226675558/pn-257201386/

bruger det her sæt mere luft?

Nej det er en almindelig suge sandblæser, men de skriver den kræver min 5.5 hk kompressor.

En tryksandblæser har altid en stor beholder, hvor man hælder sandet i, og så kommer der lufttryk i beholderen.

som denne her


Vi prøver igen, i morgen --

tak jens men hvor er jeg da uheldig nåede lige og prøve den af i ca 15-20 min den holdte trykket konstant men puf så gik motoren nu kommer han og henter den i morgen og jeg får lavet strømmen selvom jeg fik en elektriker til at måle det ud i går og han sagde der ikke var noget galt med strømmen men sikring sprang troede bare en sikring sprang så det ikke gik ud over maskinen men nå jeg er ikke klog på strøm så er jeg da på den sikre side hvis jeg får en sikringsgruppe mere til kompressoren og så bliver det en ny kompressor men prøvede lige min egen 2 heste kompressor 16 eller 24 liters og den kunne faktisk sagtens sandblæse men kun i 10 sek af gangen så jeg tænkte på hvis man fik en ny 90 liters 4 eller 5,5 heste kan den så holde trykket?nu når den lille var effektiv i 10 sek den der lige gik i stykker var 165-200 liter

afhængig af hvilke sikringer du har, kan det godt volde besvær, at starte en 5.5 hk kompressor op på 16 amperes sikringer.

Kan løses med en softstarter, (eller en frekvensomformer) men det løber jo op, jo mere isenkram der skal til.

Jeg bruger denne her type sikringer til min 5,5 hk kompressor, det fungere fint.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis