Mit trægulv giver sig på langs så der kommer revner.

Vi har et bambus klikgulv som går på langs gennem et værelse og en lang fordeler gang (ca. 10 m.)

Det bevæger sig en del på langs så de mange enderne skaber revner.

I den ene ende går det ind under en fodliste og i den anden ende støder det op til et klinkegulv, med ca. 2 cm. mellemrum og en liste over overgangen.

Hvad gør jeg?

Jeg har tidligere limet revnerne sammen, men det varede ikke længe før det gik fra hinanden.


1) Hvad gør jeg ved revnerne?

2) hvad gør jeg ved overgangen mellem trægulv og klinkegulv? Så de ikke rammer hinanden og ødelægger flise fugerne igen.


Mvh Daniel


Daniel  
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er dit underlag under gulvet ujævnt?


Mvh. Christian M
 

Hvis det er enderne af panelerne, der går fra hinanden og de er slået rigtigt sammen, kan det være gulvet der er skævt eller bambussen giver sig - men det er usandsynligt. Har du ikke enten en lunke eller bule et sted? Feks i døråbningen mellem værelse og gang?


 

Christian M.

Underlaget burde ikke være ujævnt da det er en professionel gulvlægger der har lagt det, men man kan aldrig vide det.


Uldal.

Gulvet har ikke klik funktion i enderne og der er ikke nogle buler at se nogle steder.

Mvh Daniel


Daniel  
Vedhæftede filer:

Daniel  
Vedhæftede filer:

Daniel  

2 mm luft til klinkegulvet lyder af meget lidt, hvad foreskriver producenten mht. luft til tilstødende elementer? Hvordan føles gulvet at gå på, giver det efter? Tænker på om gulvet har udvidet sig så meget at det står i en "bue" og når du så går på det får du vrikket det fra hinanden?

Perhans.

Når jeg banker gulvet sammen er der ca. 2 cm. men som du ser på billedet er der meget mindre nu når gulvet skiller sig🤪 Jeg Jan ikke finde nogle forskrifter på gulvet☹️

Gulvet giver ikke efter, det føles ganske normalt🤔

Det har ikke stået som en bue, endnu,🤪

Mvh Daniel


Daniel  

Mht jævnt underlag mener jeg det støbte gulv. Hvis mureren fer engang har støbt gulvet, ikke har rettet 100 procent af, kan der være minimale højde forskelle. De får brædderne til at glide fra hinanden. Dogsynes det mærkeligt, at panelerne ikke er endenotet.


 

Dette har jeg set mange steder og netop på denne tid af året.

I mit Fitnesscenter ser gulvet sådan ud lige nu.

Dit gulv er helt sikker lagt i en sommerperiode eller en periode med meget fugt i luften.

Nu på denne tid af året er luftfugtigheden indendørs de fleste steder meget lav.

Så gulvet er “skrumpet” på grund af den lave luftfugtighed.

Derfor er der nok ikke så meget du kan gøre ved det, andet end at tage hele gulvet op og lægge det om, og perioden lige nu med meget lidt fugtighed i luften er perfekt til dette.

Du skal dog tage højde for at gulvet ved panelerne skal have plads til at udvide sig, når der igen kommer fugt i luften.

Så min anbefaling er at man kun lægge klik gulve om vinteren, når der er meget lidt fugt i luften, ellers er samlingerne ikke til at styre, der er store krafter på spil nå et gulv tørre ud og trækker sig sammen.


Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis