Utæthed ved fjernvamre

Hej 

Jeg har lige brug for lidt information om følgende, da det desværre er noget jeg intet ved om.

Jeg har i eftermiddag opdaget at det drypper der hvor jeg har markeret med den røde pil. Hvad er det, som det drypper fra og hvad bør jeg gøre, ud over selvfølgelig at ringe til en vvs så snart de åbner i morgen :)

På forhånd tak

Dennis

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Umiddelbart ligner det ikke fjernvarme men din vandinstallation. Til det bruger man altid galvaniserede rør hvis man bruger jernrør. Kommer det ud ved akslen kan man spænde møtrik lidt. 

Inde bag møtrik sidder en gummitætning og ved at presse den lidt kan det blive tæt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Tak for dit svar.

Jeg har ikke ville røre ved den, af frygt for, at det så blev værre (mistænkte det for at have rustet) og især da jeg ikke selv har noget evner indenfor dette område Men du mener ikke, at der burde ske noget ved at presse på den, for at håbe den bliver tættere. 

Er fjernvarme, og nåleventilen skal nok udskiftes, med mindre der hjælper at stramme omløberen lidt.

Det ligner direkte fjernvarme til gulvvarmen. Som LL1 foreslår, prøv at dreje på ventilen. Hvis det ikke hjælper så luk for fjernvarmen mens du udskiftet ventilen.

Hvis du ikke føler dig to sikker i VVS, så bør du ringe efter en vvs'er. Det tager ham ikke lang tid at udskifte den.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for svarene. Jeg drejede på ventilen og det er pt stoppet, men forstår ikke, hvorfor det skete pludseligt og med ret meget vand. Så har taget fat i en lokal VVS for en sikkerhed skyld.

Når det ikke er utæt mere så behøver du ikke at være nervøs. Det er ikke et sted der pludselig bliver meget værre. Så der er ikke risiko for vandskader.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis