Klippebord sandblæsning/maling

Følg tråden
alunke82
alunke82
alunke82 alunke82

Hej alle vil sandblæse mit klippeboard på min frontrider ville høre om jeg skal male med alm.maling øverst og tekstil nede under og skal det have en form for grunder inden jeg kommer tekstil på?

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Når det er sandblæst, så giv det et par lag grunder/primer og slut af med en god maling.

Jeg har også gået og tænkt på om klippebordet, på min zeroturner skal have en omgang.

Har overvejet lidt om jeg skulle få det varmtgalvaniseret, men måske lidt overkill da godset er 3mm (som jeg husker) så det ruster nok ikke lige væk.

Hellere eje, end at leje.
alunke82
alunke82
alunke82 alunke82 Trådstarter

hej jens altså grunder under textyl også?eller kun under spraymaling?

Kermit_369
Kermit_369
Postnr: 7860
Kermit_369 Kermit_369

Er ikke sikker på at Tectyl er egnet til det brug. Indersiden af skjoldet skal jo i princippet være så glat som muligt. Har selv brugt en hammerlak. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Hvis du vil bruge Textyl skal det direkte på det "rå" metal.

Og du skal vaske det af, inden du begynder at slå græs igen, vil jeg mene.

På arbejdes plæneklipper, vaskede jeg skærebordet af under neden, med højtryksrenser, og så sprøjtede jeg med Prolan som er god til at rustbeskytte metal. Så er den klar til at starte op til foråret, det er en slagleklipper, så maling vil hurtig blive slidt af.

https://www.specialbutikken.dk/prolan-spray-500-ml-medium.aspx?gclid=EAIaIQobChMIvLfNgouv3wIVlKiaCh2Y2gt3EAQYASABEgJZ2fD_BwE

Hellere eje, end at leje.
jthyge
jthyge
Postnr: 8543
jthyge jthyge

Jeg har malet mit med Hammerite maling, det holder faktisk overraskende godt. Sleb det værste rust væk med en roterende stålbørste, derefter hammerrite maling direkte på. 

Både oversiden og undersiden.
http://varmkaffe.dk/goer-det-selv/havetraktor-klippebord-og-rust/

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.