Asbest i klæb og hule fliser

Hej.

Jeg har overtaget et hus fra 1976 og fået udført nogen asbest prøver af fliseklæb af Kingo på badeværelser. Det gav desværre gav det resultat man ikke ønsker.

Der er observeret asbestmineraler af typen Anthofyllit/Tremolit i prøven.

Lige pt har vi ikke økonomi til at gå i gang med renovering af begge badeværelse men havde tænkt på evt at male fliser og klæb over eller bruge noget contento fibercement.

Mit problem er så at fugerne flere steder er ved at gå. Samt at der er skrukke/hule fliser et par steder. Hvad kan jeg gøre for at få et underlag jeg evt kan bruger fibercement eller spartle/male over? Det skal ikk være en permanent løsning som sådan men måske fungere 5 år.

Fliserne er meget halvfjerdser spacegreen kombineret med brun så de er frygtelige at se på.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så længe du ikke piller ved fliser så gør de ingen skade. Deter nedtagning der kan frigive bibre, som kan være skadelige. De steder hvor fugen er faldet ud kan du fylde med maling bar silicone. Bagefter kan du overmale fliser. Det kan holde nogle år. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik. Tak for dit svar!


Hvad hvis jeg vil smide noget fiber cement udenpå? Eller fx multispartel. 

I øvrigt de fliser som er blevet pillet ud i forbindelse med prøverne, hvad kan jeg bruge til at spartle ud så det bliver plant med resten.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Puds væggene glatte med noget hæftemørtel Ala skalflex multipuds så du får en helt glat flade. Det fylder både ud i fuger ved manglende fliser mv. 

Når du så har en helt glat flade kommer du fibercement på. Den løsning kan holde meget længe hvis det gøres ordentligt 


Ask

Hej Ask. 

Mange tak for sit svar. Så har jeg vidst en god plan til at komme i mål!

Vh

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også