Maling af plastik garageport

Hej med jer


Jeg har en garageport i en farve, der ikke passer til vores nye vinduer.

Jeg vil gerne male vores port (dybsort RAL 9005)

Porten er af mærket Krispol leveret af Skjold porte i tidernes morgen.

Spørgsmålet er nu, kan jeg male en plastik garageport, med et godt og "glat" resultat ?

Hvilken maling skal jeg bruge ?

Garageporten har en "træstruktur" men vil gerne have et godt resultat.


Ser frem til nogle forskellige bud.


Med venlig hilsen


Rob Vloet

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det tvivler jeg på bliver godt på den lange bane. Det vil nok skalle af med tiden på plastik. Jeg ville i hvert fald ikke male den på denne årstid.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Det er planen at jeg vil male når det nu bliver lidt varmere igen, men vil gerne vide hvad jeg skal male med, når det er den tid på året igen :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her


Jeg havde en genbo der malede nogle billige plastik have møbler i skrigende farver.
Han startede med at rengøre plasten i sæbevand, så sleb han overfladen let med fint sandpapir, så afsprittede han for at fjerne alle former for fedtstoffer og derefter brugte han spray primer.
Først da den havde fået flere lag, og var gennemhærdet (hvilket ikke er det samme som tør) gik han i gang med at male med spraymaling beregnet til det.

Forvent et mega stort og langvarigt arbejde inden du er færdig... maling er en langsommelig proces, så overvej om kræfterne er givet godt ud i forhold til udbyttet.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Den er sikkert ikke i plastik men malet aluminium. Og det kan godt males men tænker at når den skal være dyb sort kan resultatet godt være svært med mindre man er rutineret


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Pil porten ned og kør til en autolakerer med den. Så holder det.


 

Der er nok ingen tvivl om din port kan males, men det er nok ikke i dette forum du får det rigtige/troværdige svar.

Jeg vil også mene det bedste ville være at pille den ned og gå til en autolakerer, men vil du selv udføre arbejdet, skal du have en professionel rådgivning, fra en der ved noget om maling.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også