Renovere hus fra 50'erne med asbest

Mange af mine bekendte har selv renoveret gamle huse, men når jeg læser om asbest, og tænker på det 50'er hus jeg har købt, så bliver jeg straks nervøs for at jeg slet ikke selv kan renovere det, når der jo kan være asbest i samtlige materialer i huset.

Kan det virkelig passe at hele huset skal deles op i zoner og alt muligt for at renovere det?

Min tanke var bare at pille alt det gamle ned (med en masse asbeststøv i hele huset til følge) og undervejs have et åndedrætsværn med P3 filter på (Tager det også asbeststøvets små partikler?).
Til sidst vil jeg selvfølgelig støvsuge og rengøre det hele for støv, så der ikke ligger asbest støv tilbage.

Men skal jeg med min plan så være nervøs for at bo i huset det næste 50 år, når ikke jeg får et firma til at fjerne al asbesten til en regning på flere 100.000 kr som jeg aldrig vil have råd til?

Det virker ikke til at være noget som har bekymret mine bekendte da de renoverede, de bar ikke engang støvmasker da de rev ned. Måske er jeg bare blevet paranoid efter at have læst om asbest?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis