Vaskemaskine tager konstant vand ind

Vores vaskemaskine står bare og kører vand ind konstant og direkte ud igen. Det vil sige at den aldrig kommer i gang med at vaske. Jeg forestiller mig at det er pumpen den er gal med men kan det betale sig at reparere? Det er en nogenlunde kvalitetsmaskine fra asko vølund, så vi vil helst beholde den. Jeg skal ikke engang tænde for et program på maskinen. Den står bare og kører vand ind og ud direkte. Er der en vvs'er der kan give input? Kan jeg selv lave det? Jeg kan godt tage en video af det op uploade men jeg tror at beskrivelsen er præcis nok. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lukker den for vandet når du slukker maskinen? I givet fald virker indløbs ventilen.

Det lyder som om du ikke har lavet en vandlås med afløbs slangen.

Jeg har set det flere gange, og man kan "snyde" ved at sørge for vandet skal højere op end sæbeskålen, når det skal pumpes ud gennem slangen, da det så ikke vil kunne løbe ud ved en defekt afløbs ventil.


 

Ja når jeg slukker maskinen så løber der ikke vand ind. Men så snart jeg tænder, så begynder det at løbe ind præcis som når man normalt tænder for et program og starter en vask . og det stopper ikke igen. 

Det er noget der pludselig er opstået, derfor tænker jeg at der er en defekt. 

Nej har ikke vandlås med aflønsslangen - prøver lige dit trick :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis