Hjælp til "hul" i badeværelset ved blandingsbatteri og vandrør

Vi er i et lidt ældre hjem stødt på et blandingsbatteri / armatur til brusen i badeværelset, der er udskiftet nogle få år tilbage. Tidligere har der været et ældre rødt blandingsbatteri og tilhørende rosetter/roletter, men jeg er nu i tvivl om hvad jeg skal gøre for at "sikre" badeværelset.  

Jeg har vedhæftet nogle enkelte billeder, som meget klart viser situationen, se her:  https://imgur.com/a/arnSW9J 

Vi har desværre begrænset håndværkerviden, men jeg er bekymret for badeværelset da der jo er et mindre åbent hul til væggen. På billederne har jeg skruet rosetterne/roletterne tilbage, således at de sidder væk fra væggen, men til dagligt har de ikke siddet tæt imod væggen, men har blot været liggende løst op imod væggen. 

Bag de nuværende rosetter/rolletter er der lidt skidt, som kan ses i form af den "gullige misfarvning" og når jeg føler efter føles det some der tidligere har været noget klæbende på væggen, muligvis noget der har holdt de tidligere rosetter tæt imod væggen. Dog ser det ikke ud til at være noget spor af vand, men kun skidt, også selvom jeg har taget disse billeder kun 15-20 minutter efter brusen har været i anvendt i (8-10 minutter brusebad). 

Mit spørgsmål er hvordan jeg kan sikre badeværelset fremover bedst muligt gerne uden at det kommer til at koste store beløber? 

1. Kan jeg anvende en type fuge til at få tildækket hullerne fuldstændigt? Eller er der andre materialer jeg skal anvende? 

2. Skal fugen påføres hullet i væggen, der hvor vandrørene stikker ud og ned til vandrørene? Eller skal fugen tilføres der hvor rosetterne møder væggen? evt. begge?  

3. Skal jeg lave særlige overvejelser hvis jeg anvender en fuge på vandrørene, som jo består af varmt vand og koldt vand? 

4. Andet jeg bør vide eller overveje? 

Vi har googlet og fundet diverse opslag og artikler om fuger, men ikke noget som omtaler området hvor vandrørene sidder eller blandingsbatteriet.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hmm kunne nu godt tænke mig at se de billeder, det klart nemmeste er nu at uploade dem her direkte i dit spørgsmål og ikke på en ekstern side hvor dit link forøvrigt ikke virker....  

Rosetterne sidder der kun af kosmetiske årsager, så det har ingen betydning, om de slutter helt tæt til. Problemet er omkring røret, der stikker ud, hvor vand kan trænge ind i væggen. Jeg ville tætne omkring røret med en sanitetssilikone (f.eks. Danalim 577). Det er svært at få pænt, men det bliver jo dækket af rosetterne.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Læg en sanitetsfuge rundt om, sprøjt lidt sulfovand på og brug en fugepind eller en wipe til at glitte. Wipes kan også tørre overskydende fugemasse væk da den fedter og klistrer på fingrene. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis