Wood filler

Hej LDS’ere,

Hvilken lim skal man bruge, hvis man skal spartle nogle svindrevner i et egetræsbord?

Jeg vil blande lim og slibestøv fra bordet og bruge til spartel. En gut siger så, at man skal passe på med hvilken lim man bruger, da noget lim kan finde på at blive hvid, hvis det kommet i kontakt med fugt, efter det er hærdet op?

Det er røget eg...


På forhånd tak og god aften! :)


Mvh Ruben


 SELVBYGGER!!!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har gjort det nogle gange, og da blandede jeg støvet med alm. hvid trælim.


Kurt B. Andersen

Nu kommer det lidt an på hvor store revner der er tale om?
En revne på et par mm er det fint at bruge almindelig snedkerlim (hvid PU lim) blandet med slibestøv/spåner. Men er det dybere og bredere revner ville jeg overveje at bruge lus eller butterfly samlinger, da træet bliver ved at arbejde.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er et sildebensbord og vi snakket luft mellem nogle af stavene på ca. 0,5-0,7mm

Jeg har fuldspartlet det med slibestøv blandet med lim, så må vi se. Det ser lovende ud


 SELVBYGGER!!!

Brug vandfast hvid trælim. Den almindelige trælim kan blive blødt op hvis du tørrer af med en fugtig klud.


Hat netop brugt den vandfaste model


 SELVBYGGER!!!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Petreababy skrev den 19-12-2018 17:41:56

Hat netop brugt den vandfaste model

 Super! Håber det bliver pænt


Håber jeg også

Her kan du se bordet inden jeg sleb det ned. Du kan se det efter det var slebet og efter det har fået lim / spartel.

I morgen tidlig får det så en gang slibning og så en ny omgang klar olie



 SELVBYGGER!!!

Det ser da ski.. flot ud.
Du skulle næsten oprette et Projekt, hvor du kan fortælle om diner erfaringer og frmgangsmåde.

Hvad har du brugt som kant ? det ser ud som træ?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også