Gulv varme - Problem med at for varmen over 20 grader

Hej

Vi har et lukket gulvvarme system – som har det svært ved at holde en temperatur over 20 grader – Målet lige efter pumpen – Hvis jeg lukker lidt for kuglehane på fremløb stiger temperaturen til ca 35 grader. –

Jeg vil gøre opmærksom på at det har virket – og om sommeren virker også

Håber i kan hjælpe. -


Hej Vi har et lukket gulvvarme system – som har... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Endnu en gang tak jeg formoder at det er sådan en den skal være indstillet

Du har en pladeveksler på dit anlæg. Den ser ret lille ud, men den kan være stoppet til indvendig, så du ikke får nok varme overført til din pumpeshunt. 

Derfor stiger temperaturen når du lukker lidt af for gulvet ved ventilen, da du så ikke trækker varmen ud i gulvet længere.

Hvis du har nogle snavssamlere kan du prøve at tømme dem. Ellers få renset/afsyret veksleren af en vvs-installatør.


Elektronikteknikeren

Hej tak for din besked det er faktisk også den tanke jeg har gjort. Men cirka for et år siden har jeg faktisk haft et liv vvs firma til at tjekke den igennem - Men desværre ikke blive løst. 

Hej så har jeg rengjort varmveksleren - Men desværre ikke løst mit problem - Åben for nye ideer

Så bør du prøve at spule gulvvarme slangerne igennem med nyt vand, for at få eventuelle lommer ud.

Du sætter slangen på hvor du normalt hælder vand på, slukker pumpen, og tapper vandet i den modsatte ende af anlægget, dvs. hvis der fyldes vand på ved fremløb, skal det tappes hvor det kommer retur, eller omvendt.

Så du får skyllet hele strækningen igennem. Alle termostaterne skal være helt åbne imens, dvs. der skal skrues helt op for varmen.


Elektronikteknikeren

Lige en ting. De to sorte kuglehaner du har på hhv. Frem og retur...

Er du med på at de skal stå med håndtaget langs med røret og ikke på tværs? Tværs er lukket.

Jeg spørger blot for at være sikker.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis