Min nye vaskemaskine hopper og danser ved centrifugering

Har lige lige fået ny vaskemaskine og ved centrifugering hopper og dansker den over hele gulvet helt vildt undtagen hvis jeg ikke har tøj i, hvad der galt ???

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil gætte på at du ikke har afmonteret transportbeslagene. Det er normalt 2 stænger der låser tromlem fast. De er normalt markeret med en "signalfarve" på vaskemaskinens bagside. Læs lige brugsanvisningen ang. opstilling / tilslutning.


Søren O

Det er meget sandsynlig med transport beslag. Foruden stænger er der nogle som har en klump flamingo op under neden der skal fiskes ud. 

Desuden SKAL den stå på alle 4 fødder. Det kan du nemt mærke ved at prøve at vippe med den på sin normale plads. Og så skal den stå i nogenlunde vater.

Fødder kan justeres.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den står i vater så i har sikkert ret det transport beslag kan nu bare ikke finde den s.... brugs anvisning men tænker det er de sorte dutter der skal fjernes ? 

Alle brugsanvisninger kan da findes på nettet. Vores vil aldrig centrifugere, hvis den er skævt læsset. Lige som i "Dumt og farligt" på zulu, hvor de fylder den med sten.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Hvis du stikker hånden ind i tromlen og hiver / trykker, så skal den kunne give sig og selv komme tilbage i stilling. Er den helt fast sidder transportbeslag endnu

Google maskin navn og type så er der mulighed for at finde brugsanvisning på nettet 

Eller skriv det her, så er der måske andre der kan. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Du burde kunne se de 4 transportbeslag på bagsiden af maskinen , det er 4 bolte som skal løsnes og dermed kan man trække transport stængerne ud , der burde være 4 plast blinddæksler som skal sættes i hullerne , alt dette og bruganvisninger ligger normalt inde i tromlen ...............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hejsa

Min intergrerende vaskemaskine er lige blevet installeret i mit køkken, men den hopper og danser virkelig voldsomt, når den centrifugerer! Kan de have glemt beslagene bag på? Kan jeg teste om de er taget af, uden at skulle hive den ud af sit skab?

En beskrev at man kunne rykke i tromlen for at se, om den kunne bevæge sig. Det kan den ikke men kun dreje rundt - betyder det noget?

Tusind tak!! 
Hannevvs skrev den 21-12-2022 20:47:48
En beskrev at man kunne rykke i tromlen for at se, om den kunne bevæge sig. Det kan den ikke men kun dreje rundt - betyder det noget?

 Jeps. Den skal kunne floppe frem og tilbage og til siderne. Du er nødt til at hive maskinen ud af skabet.

Jeg kan dårligt forestille mig at den er installeret af en prof.
Var en af "amatørvennerne" på besøg? Jeg håber vandinstallationerne er lavet bedre, ellers har du et potentielt forsikringsproblem.



Det var en køkkenmontor fra Kvik, som har installeret hele køkkenet. Vvs-delen er installeret af en autoriseret VVSer, heldigvis. Jeg tager kontakt til Kvik! De må kommer og fikse det!

Tak for svar. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis