Grohe red reservedel?

Hej


Jeg har købt den "gamle" grohe red duo og i forbindelse med det har jeg et problem med monteringen som ville blive meget lettere hvis jeg havde noget fra det nye..


https://www.neuesbad.de/en/grohe/796570/grohe-sicherungseinrichtung-48371-fuer-grohe-red-boiler-48371000


Den sorte slange samt det beslag der er med.


ALT andet fulgte med til sikkerhedsventilen (bortset fra skruerne til beslaget selfølgelig) men monteringen uden slangen og beslaget gør at det skal hænge oppe i vandlåsen under vasken, hvilket tager alt for meget plads, samt det besværligør det hele, når jeg også har en opvaskemaskine monteret.. :)


Kender i navnet på denne slange? Beslaget er ikke livs nødvendigt, da vi nok kan finde på noget andet. Men slangen ville jeg være super glad for hvis i kunne linke til en magen til :) Har googlet og goooglet men kan intet finde :/


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skrev med grohe på deres Facebook side, fik at vide man ikke kunne købe det for sig selv, kun hele det sæt.. Da noget pis hvis sådsn en slange går i stykker? Burde man ikke altid kunne få næsten alt i løsdele til vvs artikler? 

Hej

Jeg ved godt at det er et gammelt indlæg. Jeg har lidt samme problem nu.

Jeg har haft sikkerheds ventilen monteret direkte på t-stykket der fulgte med uden problemer men oplevede vand i bunden af skabet som følge af drypkoppen var stoppet. Det viser sig at drypkoppen var fyldt op med gamle madrester. T-stykket er uden nogen skærm invendigt i røret så alt det beskidte vand fra vasken og opvaskeren havner i drypkoppen og stopper den. Ret ulækkert og ikke særlig hensigtsmæssigt. En designfejl de har rettet på den nye model med en slange.

Kundeservice mener ikke det er et problem men har givet mig et vare nr på en helt ny komplet sikerhedsventil til 1500 kr som de siger jeg selv kan købe og montere.

Fandt i en løsning på slangen? 
Update:

Efter utallige mails med en medarbejder fra kundeservice som mente at der ikke var nogen designfejl, men at drypkoppen bare skulle renses for madrester dagligt. Fik jeg fat i chefen som gav mig medhold og sendte mig et komplet sæt med overtryksventil og slange og beslag. Det endte godt for mig, men det er mig en gåde at man ikke bare kan købe den slange løst. 
Hej

Havde misset du havde skrevet.

Kan ærlig talt ikke huske hvordan vi fikse de det. Men det var nok fikseri vi var igang med så vidt jeg husker.

Men godt du efter tid, fik dem til at sende en ny forbedret enhed på deres regning.. Var da også det mindste når produktet ikke er optimalt

Sender lige et billede af vores måde at fikse det på haha 
Nu når vi er igang.. Og jeg kigger derind.. Hvad sker der så lige her??!

Prøv lige se de aflejringer der er der? Er det fordi vi smurt det med noget forkert eller hvad sker der lige? Ligner 2 ting som ikke arbejder særlig godt sammen? 
Annonce
Hej OleA87,
Tak fordi du delte dit fiks. Jeg vil kopiere den fremragende ide.
Mine koblinger er lige så iret som dine. Jeg har ikke gjort noget ved det. Jeg håber de holder tiden ud. 
OleA87 skrev den 19-02-2021 18:25:19

Hej

Havde misset du havde skrevet.

Kan ærlig talt ikke huske hvordan vi fikse de det. Men det var nok fikseri vi var igang med så vidt jeg husker.

Men godt du efter tid, fik dem til at sende en ny forbedret enhed på deres regning.. Var da også det mindste når produktet ikke er optimalt

Sender lige et billede af vores måde at fikse det på haha 

 Hej Ole,


Hvad er det for en slange? Kan du dele hvor man kan få fat i sådan en?
Hej

Må ærlig talt sige at jeg slet ikke kan huske det.. Mener det var en gummi slange jeh fandt i gemmerne hjemme ved min far.. 

Men så på billederne, måske vis en vvs mand det. Så ved de måske om det er en man kan købe 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis