Filt småfejl

God aften. Jeg har fået sat filt op hvor de 2 første baner fik nogle småfejl i smalingerne. Se billede. Hvordan får jeg skjult disse fejl nemmest/bedst muligt?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan har du gjort?

Du skal lade dem overlappe og skære let igennem med en hobbykniv og fjerne den bagerste strimmel.

Og for at rette de små fejl, ville jeg blot male over flere gange. At begynde at spartle bliver formentligt mere synligt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej nybegynder. 

Tag en smule spartelmasse samt en våd klud. Smør spartelmasse i “revnen”, og kør forsigtig over med den våde klud. Så forsvinder samlingen. Du kan også slibe let når det er tørt, men den våde klud burde “jævne” det. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

En maler lærte mig tricket at spartle henover det med grov spartelmasse. Det har en struktur der minder om filt og dermed bliver det tæt på usynligt bagefter 


Ask

Metoden jeg brugte var den rigtige, skulle bare lige bruge 2 forsøg før den fungere optimalt. Jeg forsøger med lidt spartel

Og den metode som var “den rigtige” hvad var det så for en metode ?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Mfrost. Den med overlap og tilskæring 😊

Enig med Ask..

Vi har netop været igennem samme omgang. Maleren spartlede tyndt over samlingerne, lod det tørre, og sleb med fint sandpapir.

Dog vigtigt du ikke sliber alt for meget i filten, da det så bliver at se.

Hvis du kommer til at slibe for meget, og det kan ses ved maling, laver du samme nummer igen.

Det har i hvert fald givet et rigtig flot resultat hos os, der ikke er at se.. 😊

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også