Udtæt varmeveksler

Hej. 

Vores varmeveksler er begyndt at dryppe forholdsvis meget med vand, men kan det virkelig passe, at den allerede er gået i stykker? Den er fra februar 2012. 

Det er en Danfoss Redan XB 06H-1 26 pladevarmeveksler.

Mvh Tine


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har også en redan sat op i nov 2011 den er også begyndt at dryppe..... en VVS har kigget på den og sagt at det er tæring indefra, hmmm lidt skuffet så nu er jeg gået i tænkeboks om den blot skal skiftes til en. Ny redan eller noget andet. Ikke kritisk endnu men det kommer i løbet af kort tid. 

Okay - øv! Det er ikke mange år, at de holder. 

Vi opdagede desværre først, at der var noget galt med vores, nu hvor de virkelig drypper meget. 

Vi må have en VVS'er forbi i morgen tidlig, og så håbe, at det kan fixes samme dag - og så må vi undvære vand indtil da. 


Mon ikke at det er veksleren til det varme brugsvand det er galt med. Det må være vandværksvandet der giver tæringen. Jeg har selv en loddet veksler siddende til radiatorvand, tror den er 25 år gammel.

Det er kun varmeveksleren der skal skiftes - altså ikke hele uniten. 


Søren O

Jo, det er det. Når vi lukker for hovedhanen, så stopper det med at dryppe. 


Hvad betyder ‘hele uniten’?

Normalt sidder varmeveksleren i en unit - en slags kasse hvor alt er sammenbygget, så det kun er nogle få rør der skal tilkobles. Selve varmeveksleren kan afmonteres ved normalt 4 samlinger - ikke noget der tager ret lang tid.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis