Sonoff eller lignende

Hejsa. 

Søger noget viden omkring Sonoff eller Shelly 1. 

Jeg skal have koblet en Sonoff basic eller lignende til mine led-spots. 

Jeg har en 12voltsinstallation med IHC-kontakter. 

Mit spørgsmål er, hvordan kobler jeg f.eks. en Sonoff basic på ét af mine relæer?

Kan man erstatte relæerne med Sonoff? Når man trykker på en kontakt, så går jeg ud fra, at det er et 12v impuls, der trigger et relæ. Men kan sådan et impuls trigger en Sonoff? 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at spørge ovre på “Sonoff Og Andet Smart Home Udstyr” mange brugere derovre kan sikkert svare på de lyder lidt nørdede 😉

Du kan ikke erstatte dine relæer med Sonoff, da du ikke kan trigge med dine svagstrømstryk.

Du bør kigge på nogle alternativer til Sonoff, da deres produkter er hamrende ustabile. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ok. Har du nogle alternativer?  

Hvad vil du kunne med det? Sidde i sofaen og tænde lyset via mobilen? Stemmestyre via Alexa? Koble det hele op på en stor home-automation HUB?


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Homeautomation med Homey 😁

Sonoff bruger 220v som udgangspunkt - så du kan i mellem 220 v stik og det du ønske at tænde indsætte en Sonoff.

Jeg kan vha. TH10 enhedentænde/slukke 220v enheder vha. tablet/mobilos.

Måske løsningen er at tænde din LED vha. 220 V sonoff - og så lade 12V transformer m.v. sidder på bagsidden af Sonoff.

Som alternativ til de tvivlsomme sonoffe kunne man overveje https://m2.ikea.com/dk/da/p/tradfri-saet-med-udtag-40364748/

Hvis det er vejen du vil gå.


Elektronikteknikeren

Hej Andy!

Jeg har leget lidt med nogle Shelly 1. Fordelen ved Shelly-en er at den kan trigges med husets normale afbrydere.

Det eneste der behøves er fase (L), nul (N) og mellemledning/tændledning (L1) hvor den indsættes.

Se evt. inspiration her: http://www.uriarte.dk/smarthome/shelly/shelly1.html

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis