Gulvopbygning, fordele ulemper

Hej LDS'er

Jeg skal til at lave nyt gulv og gulvvarme i soveværelset. Der er lige nu trægulv, med isolering under og så ned til sand/jord, altså ingen beton. I soveværelset laver jeg det på samme måde som det er nu, altså uden brug af beton, men har et par spørgsmål til mine planer

De fleste andre rum er lavet med beton, men når jeg kommer dertil, overvejer jeg om jeg ikke bare skal lave som i soveværelset. Det er måske lidt dyrere med varmefordelingsplader og det der skal til, men jeg slipper for arbejdet med beton, som jeg kommer til at stå alene med hvis det er.

1. Ud over prisen, vil det så være et problem at lave alle gulve i huset på den måde? Er det noget der svækker noget, hvis der ikke er beton nogle steder? 

2. Er der andre bagdele jeg ikke lige har tænkt over ved at lave gulvene på den måde, andre negative ting man skal tænke på?

3. Er de der varmefordelingsplader "gode nok" til at sprede varmen, til at man ikke får temperaturforskelle, når nu de ligger så tæt på selve gulvet? Her tænker jeg om de faktisk virker efter hensigtet eller er det salgsgas ;)

På forhånd tak


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sagtens undvære gulv beton i din konstruktion, Men du skal lige være opmærksom på at skillerum kan stå på beton pladsen. Hvis det er tilfældet skal du lave en mindre understøbning på indervægge. 

Forskellen på de 2 metoder er trægheden i opvarmning. Ved beton går der 12-16 timer før temperaturen er nået. Når du laver let gulv med spånplader m.m. så har du en hurtig reaktionstid. Der med kan du bedre udnytte "gratis varme " som f.eks. mange gæster eller solindfald. 

Varmefordelingsplader er gode til det de skal. Så der bliver ikke stor temperatur forskel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Super, tak, så ender det nok med jeg laver de fleste gulve på den måde. Radon spærre, har jeg indberegnet, så det skulle gerne være i orden


 

Fortsætter lige min tråd her. Jeg har tænkt mig at gøre det som følgende. Noget jeg har glemt eller ser det rigtigt ud?



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis