Bruser ændre temperatur når vandhane bruges

Hej

Jeg har en lille udfordring, når jeg er i bad og fruen lige syntes hun skal smutte ud på badeværelser også for at børste tænder, så ændre temperaturen sig i bruseren når hun åbner for vandet i vandhane, installationen kommer ude fra varmtvandsbeholderen med både koldt og varmt vand og går direkte på to mainfold (kold og varm) som sidder under håndvasken på badeværelset, herfra deler rørene sig ud til hhv håndvask, bruser og toilet..


Hvad er det der gør at sådan et problem opstår ? Jeg skal snart have lavet badeværelset om så vil gerne lave det, og tilsvarende når min overetagen er færdig med nyt badeværelse der også så vil jeg gerne at badeværelse i stue etage og 1. sal ikke genere hinanden

Hej Jeg har en lille udfordring, når jeg er i bad... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv lige allerførst at lukke for afspærringsventilen til varmtvandsbeholderen, og så lukke op igen. Det er meget almindeligt med en justerbar kontraventil indbygget i afspærringsventilen. Der sidder ret ofte urenheder i kontraventilen, så den har svært ved at åbne helt op - og det giver tryktab på det varme vand, især når "fruen" også lige skal bruge varmt vand. Det rigtige er at adskille ventilen, rengøre, smøre med hanefedt, og så samle igen.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis