Nye trin til trappen.

Hvor kan man få nye trin til trætrappen uden at besøge et savværk? Ingen byggemarkeder har vist noget i den størrelse, hvad gør man så?

Jeg har en opsadlet trappe og ønsker at flytte trinnene ind, så kun den ene side rager ud over. Da det jo er ind imod væggen, så mangler der lige 5 cm. i at de nuværende trin når helt ind og det er bøvlet, for skal ha lukket trappen helt. Nogle gode råd og ideer?


Sniffer  
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må på en trælast, alt kan skaffes, bare du vil betale. Men i sidste ende kommer det hele fra et savværk, og jo tættere du er på "fremstilleren", jo lavere pris.


Søren O

Ville bare vide om trin er til "bare lige" at købe, men det er de nok ikke. Kan man bruge massive bordplader?


Sniffer  

"Kan man bruge massive bordplader?" Det vil jeg da helt sikkert mene at man kan. Har selv tænkt på at lave en trappe  af stavlimede bordplader. Er bare ikke kommet i gang endnu.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

og ja, selvfølgelig vil du kunne bruge bordplader  - blot de er i rigtig tykkelse..  så vil du få et fint resultat ud af det :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis mere et spørgsmål om, hvor tykke de behøver at være. Datteren, som residerer på førstesalen, har tabt ca. 90 kg, så mon ikke et nr. mindre i tykkelse kan gøre det?  


Sniffer  

Tillykke med "tabet"..  men jeg vil mene, at trappetrin SKAL være minimum 40mm tykke..  (tænk nu på når gommen skal bære bruden   ) så er der jo + kg..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Når det nu er en opsadlet trappe, kan man godt gå ned i tykkelse alt afhængig af afstanden mellem vangerne. Hvis det er en med  indstemte trin er er jo nok 90cm mellem vangerne så der ville jeg også vælge 40mm. Det betyder jo også noget hvilke tykkelser der er tilgængelige.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Natur skrev den 16-12-2018 15:08:48

Tillykke med "tabet"..  men jeg vil mene, at trappetrin SKAL være minimum 40mm tykke..  (tænk nu på når gommen skal bære bruden   ) så er der jo + kg..

 He he - glem det, der kommer ingen gom og bærer noget her, det er hun ikke til.


Sniffer  
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis