Loftlys

Hej jeg er ved at lave vores gang istand , en lille gang hvor at der er korrespondance for 2 lamper , så tænkte jeg om at det var mugligt at montere den ene lampe med en bevægelse sensor , vil den så tænde begge lamper eller skal der 2 lamper til ..??


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis begge lamper er på samme korrespondanse, har de fælles fase. Hvorfor ikke dele op, sløjfe krydskontakten og lave et kontakt til hver lampe og isætte pirsensor på en ene ?


 

De fleste sensorer kan overrules med en kontakt, så de er tændt hele tiden. Med korrespondance er det lidt triggi for du kan jo ikke se om du har tændt den manuel, eller den lyser fordi du gik ind i rummet. 

Om sensoren tænder begge lamper kommer jo an på hvordan det bliver monteret. Tager du den ene lampe fra, og monter på sensor ( + N og fase )  så er det kun den ene der er med. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hmm lyder som det ikke er lige til ?? 

så det kan være at det bliver ved det gamle.....


Cdp ,hvodan kan jeg sløjfe kontakten og lave en til hver lampe??

Hvis du tilslutter din pir-sensor til tændledningen til dine lamper, vil sensoren ved bevægelse tænde dine lamper uanset hvordan dine korrespondence omskiftere står. 

Som Erik skriver kan du så ikke umiddelbart se om det er sensoren der har tændt lyset, eller om det er de manuelle korrespondence omskiftere.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis