Printer

Jeg bliver nok nød til at købe en ny printer, da den gamle HP4528vil åbenbart ikke vil som jeg. Jeg havde købt to nye originale blækpatroner. I går satte jeg dem i, men efter indstillinger, var udskriftskvaliteten meget dårlig. Måske nogle tips til, hvordan jeg kan få patronerne i gang, og eller tips til hvilken printer jeg skal købe?


jvk
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kør en rens fra printerens kontrolpanel. Under indstillinger


Elektronikteknikeren

Hvor tit skriver du ud på din printer? Det tyder på at blækket tørrer i dyserne. Du kan prøve at rense dyserne med en vatpind fugtet med sprit, måske hjælper det. Ellers vil jeg anbefale en laserprinter. Den er dyrere i indkøb, men "blækket" tørrer ikke ind.


fase

Dyserne? mener du området på selve patronen, hvor der er blankt omgivet af kobberprint.


jvk

Originale patroner tørre også ud, og når printerhovedet først er tørret ind, hjælper det ikke så meget med friske patroner.

Du må ikke tage strømmen fra din printer når den ikke bruges, du skal blot slukke på betjeningspanelet. På den måde har printeren selv mulighed for at vågne op i ny og næ for at rense printerhovedet. De få øre du sparer i strøm, bruger du for længst i nye patroner.

For at afhjælpe problemet kan du prøve at rense printerhovedet med sprit. Man må ikke aftørre det mekanisk, men blot opløse det der sidder ved at duppe med et stykke foldet køkkenrulle med sprit på nede fra.

Husk at strømmen skal være taget helt fra under operationen, og patronerne skal være taget ud.


Elektronikteknikeren

Jeg er stærkt i tvivl, du snakker om dyser og printerhoved, sidder de i printeren? og har ikke noget med patronerne at gøre?



jvk

Dysserne er dem som sidder i printerhovedet og sprøjter blæk på papiret. Printerhovedet bevæger disse fra side til side mens papiret kører frem en linie af gangen. Blækket skal jo komme ud et sted og ned på papiret.

På nogle printere kan dyserne være en del af selve patronen som bliver flyttet med rundt.

Du må åbne printeren og få syn for sagen. Hvordan sidder dine patroner, kan de køre fra side til side, og er de eneste led mellem blæk og papir?


Elektronikteknikeren

Dyserne kan sidde i printerpatronen. Du kan se som nogle prikker i en kobberlignende lag på undersiden af patronen. Disse huller han blive stoppet af indtørret blæk. Printerhovedet kan også sidde på den slæde, der kører frem og tilbage, når der printes. Den har også nogle små huller, hvor blækket kommer ud, når der printes. Begge systemer lader blækket tørre hurtigere, hvis printeren bare bliver slukket på stikkontakten uden først at blive slukket på printeren. 


fase

Det er også muligt at patroner og dysser er fine, men at du skal lave en kalibrering af printeren, også fra samme kontrolpanel.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis