Fra oliefyr til naturgas

Hej alle

Da jeg er ret grøn på området håber jeg at der er nogle kloge hoveder der kan komme med et par indspark.

Min kæreste og jeg har købt en ældre bolig fra 1930'erne med oliefyr (nedgravet olietank) og vil gerne skifte varmekilde. Der er ikke mulighed for fjernvarme og vi har derfor overvejet naturgas. 

Hvilke overvejelser bør man gøre sig i forbindelse med sådan et skifte og hvor meget bør man budgettere med? 

Vh.

Stefan

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har i mulighed for naturgas? ellers skal i have fat i en vvs om må lave gas. han snidter kedlen for jer. rør osv inden i huset skal der ikke laves noget ved

Det er umuligt at sige noget nøjagtig  om pris. Der er selve fyret, og installation af den. Og så er der tilslutnings bidrag.  Det kaldes også stiklednings bidrag. Altså jeres del af der som det har kostet at føre gasledninger rundt og ind til jer.

Men skal man give et skud fra hoften så 40-45.000 for fyr m. installation plus 15-18.000 for stikledningsbidrag.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En anden mulighed er jo luft til vand varmepumpe, eller pillefyr. Det sidste er nok den billigste måde at fyre på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Gasfyr burde koste ned omkring 25000. Så er der indlægning af gas som måske koster 15-15.000.

I drift burde gas blive ca. 30% billigere end oliefyr.

Prøv at få forskellige tilbud - det svinger en del i pris når man snakker med VVS'ere.

Annonce

Jeg gav for 7 år siden 35.000 for et nyt fyr, varmvandsbeholder, tilslutning, sløjfning af tank, aftræk gennem skorsten (var så ikke helt som de havde lovet) og alle tilslutninger osv, fjernelse af gammelt oliefyr. Dertil 15.000 for at der blev skudt gas de 5m ind fra vejen.

Tak for svar. 

Hvad med omkostninger til fjernelse af nuværende oliefyr og olietank? 


Fjernelse af oliefyr kan klares med en rørtang/svensknøgle og så lidt muller.

Olietanken vejer ikke meget efter tømning. Vores 2500 liters tank var gravet ned under et skur - og blev håndgravet fri, og skubbet ud på vejen, og kørt væk af en jernaffaldsmand.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis