Grim lugt af æg fra børneværelse

Har på det seneste undret mig over en grim lugt af noget der kunne minde om rådne æg, svovl eller ligende (svært at beskrive) fra vores ene børneværelse.


Jeg har lagt mærke til at der er sammenhæng med vindstille i vejret - så kommer lugten, mens der intet er når det blæser udendørs.


Huset er et ældre landejendom bygget i 1979 - jeg har dog renoveret værelser og alt kloak indendørs i 2011-2013.

Gulve på værelser blev dog ikke brækket op, men beton så fint ud uden revner.

Vores hus er ikke så tæt som nyere huse, så lugten ventileres jo nok væk når det blæser, men hvor pokker kommer den fra?


Der ligger et badeværelse tilstødende børneværelse og en opsamlings kloak tank få meter fra huset - umiddelbart virker lugten i kloak tanken dog meget mere kloak agtig end det der er i huset, og det ser ud til at kloak ledninger ikke føres under huset fra tanken og til nedsivnings anlægget længere væk.


Jeg ved der sidder en ældre frakoblet varmtvandsbeholder i skunken over børneværelse/badeværelse, men når jeg er i skunken er der absolut ingen lugt.


Jeg kan ikke komme det nærmere end at det bestemt kommer fra værelset, og ikke afløb på badeværelset.


Er det VVS, kloak inspektion, skadedyrbekæmper jeg skal ringe til.

Ville jo helst undgå for mange “eksperter” der bare skriver en regning ud og smutter igen uden at løse problemet.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder som om du kan lugte svovlbrinte. Det er en gas som især opstår når noget rådner uden tilstrækkeligt ilt. Det er typisk fra kloak at man oplever den i hjemmet, men på et børneværelse kunne det måske også være mad eller drikke som er blevet glemt i en eller anden beholder.

Vi lavede nyt badeværelse i 11 med nyt gulv, rør, afløb og det hele, så kan ikke forstå det skulle være det, men tanken er nærliggende når badeværelse og børneværelse deler væg.


Der kommer en kloak mand senere i dag, så håber han kommer med en god løsning 

Tja - nogle gange lugter børn bare rigtig grimt   


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Har du radiator i børneværelset? støv på radiatoren kan lugte grimt og voldsomt når der er knald på radiatoren.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Havde en kloak mester forbi.

Han synes ogås lugten var kloak relateret så han lavede en tv inspektion og fandt en grenrør der gik direkte mod børneværelset.

Uanset havd vi åbnede for af vandhaner eller toileter så forblev forgreningen Tom, så han mener pt det måske er en ubenyttet rør der kan stå og lugte under værelsets gulv.

Han vil komme forbi igen snart og grave røret frit og enten finde ud af hvad det er til eller proppe det af.


Håber det kan være en relativ billig løsning selvom det undrer mig noget hvad et åbent rør skulle lave under gulvet.

Der har godt nok stået et hus tidligere på samme placering, så måske en dårlig LDS løsning dengang 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis