Tasso 20 fyr - lunkne radiatore

Kloge medmennesker, kan i mon hjælpe mig til hvad der er galt/indstillet forkert siden mine radiatore ikke bliver rigtigt varme, de varmer huset op til 20 grader ca og er selv med alle radiatore på 5(max) så er ingen af dem meget varme.


Fyret er blevet efterset af skorstensfejer for knap 2 uger siden uden anmærkninger, ny cirkulations pumpe i 2016, alle termostater var været af for at tjekke den lille pind, alle virker og kan bevæges. Alle radiatore er blevet luftet ud, der er vand på anlægget ca 1,5 så hvad hulen gør jeg galt.

Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde nogen indstillinger på fyret for vinter/sommer, så jeg har ikke ændret på noget.

Kom meget gerne med fif og tips til hvad jeg kan prøve at gøre :-)

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at øge hastigheden på cirkulationspumpen så den flytter det varme kedelvand lidt hurtigere. Du har selvfølgelig en ordentlig kedeltemp. på ikke under 60 gr. går jeg ud fra.    

Der burde være en trykknap (piltast) midt på displayet (eller nederst på fronten) og lysdioder på begge sider (eller ovenover) der flytter sig alt efter hvor mange gange man trykker. 

Den står på 4 hvis jeg kigger på det rigtige, hvad må den max være? 

Hvad er din fremløbstemperatur? Har du ikke noget der viser den? Har du ikke et billede af fyret, som viser fremløbstemperaturen og pumpen? Dine termostater, burde ved en indstilling på 3, give en temperatur på ca.20 °C, hvis fremløbstemperaturen er stor nok.


fase
Annonce

Din pumpe skal stå på autoadapt, så finder den selv ud af resten. Men hvad er din fremløbstemperatur?


fase

Der er noget galt her. Ser den kun står på 6 watt, den burde køre med omkring 16-20 watt på det trin. Prøv at slå over på fuld skral -  fast tryk III streger til venstre.

Tak for tålmodigheden, jeg er kørt på arbejde så jeg kigger fluks I aften når jeg er retur 😁 og endnu et dumt spørgsmål, hvor ser man fremløbs temperatur 

Har du ikke et termometer, som du kan måle fremløbstemperaturen med. Det behøver ikke at være monteret på fyret. En fremløbstemperatur på 65°C er så høj, at du kun kan holde hånden på røret i meget kort tid. Et billede af fyret, som viser termostaten, hvor man kan se indstillingen.


fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis