Kip relæ

Der er monteret et kip relæ i huset, men kan ikke finde den kun høre lyden når kontakt aktiveres (tror den er monteret i en , jeg vil tror det er fra slutning 1970.

Der er 4 tænd/sluk kontakter monteret i gerekterne til lys i forgangen.

Kontakter er ikke til at skille af uden det går i stykker, så det vil jeg ikke.

Den 4. kontakt virker ikke efter der blev lavet lidt om for 12 siden. Nu ville jeg se om jeg kan få det til at virke, men ved ikke lige hvordan. Jeg har en ledning som der kommer 220V på når der tændes på en af de andre kontakter og når der slukkes på en af de andre er der ingen spænding på den ledning.

Hvad skal den ledning kobles sammen med i den fjederpåvirket kontakt ?






2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du kan høre relæet, må du også kunne finde den. Prøv om ikke den sidder i gruppetavlen. Et par billeder af kontakterne ville nok hjælpe på at forstå dit problem. Den ledning, der kommer spænding på, når du tænder, hvad skal den bruges til. Tit er kiprelæerne styret af en spænding på mellem 8 og 24 V.


fase

Det kan også være et kiprelæ der ligger oppe i en lofts dåse. Altså oppe i dåsen bag ved lampeudtag, og så er de ofte 220 volt. De var ikke ualmindelige, selv om jeg aldrig har brudt mig om dem. De fyldte næsten hele dåsen og var derfor besværlige at montere sammen med de andre ledninger på en ordentlig måde.

Kontakterne er vel med fjeder så der kun kommer en 220 v impuls på ledningen ved 4. kontakt. I så fald skal du også komme med 220 v impuls på denne ledning og så skulle kiprelæ ligeledes skifte.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis