Gulvvarme mulig under flydende betongulv

Hejsa

Jeg er meget interesseret i et hus fra 70'erne, men vil først have undersøgt om mine ønsker i en renovering kan lade sig gøre. 

Det drejer sig om disse gulve:

Mit ønske er af fjerne klinkerne i både bryggers og køkken, som man kan se for enden. Der er nemlig en 3. slags gulv i stuen, så der skal være færre typer, og vi er ikke så glade for klinker. Vi tænker, at et betongulv vil være godt til stilen. Problemet er, at der er etableret gulvvarme i bryggerset (grå klinker) og ikke i køkkenet (røde klinker) men de ligger i niveau nu. Kan jeg på nogen måde få etableret gulvvarme i køkkenet også, og stadig få ensartet gulve i køkken og bryggers? Og er flydende beton svaret, eller er der en anden mulighed jeg ikke har hørt om? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det afhænger ret meget af om du kan få slangerne fra køkkenet til din manifold uden at skulle krydse noget af installationen fra bryggers, eller noget andet for den sags skyld.

Ellers skal både køkken og bryggers brækkes op

Det kan altid lade sig gøre at støbe et andet gulv op til i samme niveau - forudsat at man ved hvad man laver..

Du kan godt banke gulvet i køkkenet op, også få støbt nyt gulv med gulvvarme i, også afslutte gulvet med den overflade du ønsker. Om det er et råt beton gulv du vil have, eller microcement eller noget helt andet. Ved ikke hvad du mener med flydene beton? Dog skal gulvvarme slangerne trækkes fra køkkenet, og ud hvor de nu tilsluttes. Og det kan godt være de skal igennem bryggers (de grå klinker) og det vil betyde at det gul også skal helt eller delvist op. Men det er ikke til at side uden at man har været ude og kigge på det. 

De grå klinker i bryggers er lige til at banke af, også kan gulvet pudses op og igen, afsluttes med den overflade du ønsker, og i samme niveau som i stuen. Det er ikke noget problem for en mure.


Hej Lars og Illisher

Mange tak for svar. Jeg vil tro, der er mulighed for tilkobling i køkken, eller mulighed for at lave det uden at komme igennem bryggers, da der er kælder under huset. 

Det var en ven, der plantede idéen om flydende beton - har ikke kunnet google det, så må lige høre ham nærmere, hvad han præcist mener, men mon det er noget a la: https://conteco.dk/

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis