Fejl produceret tegl?

Hej 

Jeg er igang med at få lavet tag og i den forbindelse har vi modtaget Holland v tegl i lerfarve. Problemet er der er en masse sort på dem, jeg ved godt det nok kun lige kan ses de steder man kan komme tæt nok på teglene.

Jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at betale så meget for et nyt tag og så var de gamle tegl næsten lige så flotte.

Hvad synes I? Jeg gider ikke mere med det tag efter 5 måneder rod.

På dem anden side skal jeg kikke på det de næste 20-30år og tænke øv.



Frederik Lige købt en mure mestervilla fra 1920 arbejder hos https://ambition.dk/services/digital-marketing/seo/
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Nu ved jeg ikke hvad det er for 5 måneders rod. Men hvis det er hele byggeprocessen du kalder rod, så er det noget man skal tage med en stor spand tålmodighed.

På det øverste billede ser jeg små striber sort. Efter min bedømmelse er de 0,5 - 1 mm brede. På det andet billede er der en chancering over i det lidt mere gule. 

Jeg ville ikke skænke det en tanke når først taget er oppe og du kigger på hele fladen. Det er et naturprodukt, og derved er der variationer. De sorte striber kan du ikke se på afstand, og det andet giver et spil på tagfladen hvis der er mange af dem. 

Er der nogen med mere udprægede sorte striber kan de sorteres fra og bruges øverst. 

Man skal regne med et vist spild de første 10 år. Så viser det sig med storme m.m. at der er enkelte der har fejl i brænding, og derfor knækker. Når så taget er 60-80 år gammel så er de gået i stykker som har fejl, derfor har gamle teglsten faktisk en værdi. De sælges i stor stil igennem nedbrydnings firmaer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Enig med elmand

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis