Spørgsmål om vildmarksbad til haven

Hej Lav Det Selv mennesker!

Jeg er ny herinde, men har kigget lidt med fra sidelinjen i et stykke tid nu. Har nemlig længe gået og overvejet at investere i et vildmarksbad til haven. Undskylder på forhånd hvis der findes lignende tråde hvor der allerede er svaret på mine spørgsmål, men kunne ikke lige umiddelbart finde frem til disse.

Er ved at være nået så langt at jeg er sikker på jeg skal have et vildmarksbad, er dog lidt i tvivl om hvilket det skal være og hvad fordelene kan være ved forskellige typer af vildmarksbade. Så håbede lidt på at nogle herinde kunne være lige behjælpelige ift. disse spørgsmål. Derudover har jeg også et par generelle spørgsmål:

Er der nogle typiske fejl som "nybegyndere" laver med vildmarksbad, som jeg skal være opmærksom på ikke også at lave?

Hvordan renser jeg bedst muligt vandet?

Er det bedst med ekstern eller indbygget ovn?

Håber ikke det var for meget på en gang :-)


På forhånd tak for jeres hjælp!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Vi købte som “nybegynder” et vildmarksbad hos en som via facebook postede et godt tilbud. Du kan jo selv prøve at søge på (Thomas vildmarksbad) ham kan jeg meget varmt anbefale dig. Jeg var skeptisk da der er mange om budet og prisen er forholdsvis høj fra sted til sted. Jeg talte med ham i telefonen og kørte 1 1/2 time i bil for at se om det virkelig var et godt tilbud. Jeg blev mødt af en utrolig behagelig tømrer som importere dem og sælger dem. Vi fik et vildmarksbad med indbygget ovn 30kw, låg, luftdyser og lys mørkbejset leveret på adressen for 20.000kr med kvittering og alt. 

Plejeprodukter findes på biltema eller mange andre sider. https://www.biltema.dk/fritid/pool/poolpleje/pooldesinfektion-2000036379

Vores vand skiftes hver 2-3 uge da ungerne elsker at bade og ikke altid er 100% rene når de hopper i, man skal helst lige bade inden hvis man har crem eller parfume på kroppen.

Husk ikke at komme over 40 graders vand temperatur det er lidt ubehageligt for kroppen eller reducere din fornøjelse til måske 10 min i karet.

God fornøjelse 👌 

Mange tak for deling af din erfaringer

Nu er jeg da blevet lidt klogere på hvordan man holder vandet rent, og hvor ofte det skal gøres osv. Må lige få undersøgt din anbefaling nærmere. :-)

Har selv kigget lidt på siden https://pooloasen.dk/vildmarksbad/vildmarksbad hvor de også ser ud til at have nogle gode og flotte vildmarksbade til forholdsvist fornuftige priser.

Hvor stort er jeres, og hvor mange kan I ca. være i det, uden at det bliver for trængt? Er nemlig også lidt i tvivl om hvilken størrelse der er passende.

Og forresten mega flot vildmarksbad I har i haven, hvis det altså er det på billedet. Hvilken træsort er det?

Det er et billede fra dagen efter det blev monteret.

Vores er et 6-8 persons. Jeg vil sige 4 voksne og to børn så det rigeligt. Ca 1250l 

Det en helt almindeligt Douglas gran som er bejset. Jeg planlægger at vedligeholde det med samme olie som terrassen.

Fint link 👌 som sagt der er mange forskellige priser 😓 det stort arbejde at finde det helt rigtige. God arbejdslyst.

Ahh okay, og ja det lyder som en rigtig god stor størrelse   

Tror også mit skal være i Douglas gran, det er virkelig en flot træsort! 

Ja det er der... Præcis, jeg må bare lede videre! Mange mange tak for hjælpen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis