Nyt liv til indvendig gul murstensvæg

Kære gør-det-selv folk

Inden længe flytter vi ind i vores dejlige nye hus. I den forbindelse har vi brug et par råd til hvad vi skal gøre med den store gule murstensvæg i stuen.

Vi vil meget gerne lysne væggen, så den fremstår mere "ren" og lys, men vil rigtig gerne beholde det rå murstenslook.  Har I nogle gode råd og fif til hvad vi skal gøre? Vi har fx snakket om at vandskure eller male med kalkmaling.

Jeg har sat et billede ind af væggen i huset. På forhånd tusind tak for hjælpen   

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har bare malet mine med alm. Vægmaling.

Kender også andre der har.

Ser godt ud, og nemt og enkelt 


Mvh

Det vil da være vandalisme at male / vandskure denne væg ! 

I skulle hellere gøre noget ved loftet, så det blev hvidt, at ødelægge hele stuens udtryk ved at male murstensvæggen vil da være synd.

Hvis at loftet blev lysnet så vil stuen da fremstå som i et dyrt arkitekt tegnet hus.

Hvis i maler den så vil stuen da bare fremstå som “dårlig stil”


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Vi gav vore murstensvægge:

1/ Forankringsgrunder

2/ Strukturmaling (sandmaling)

3/ Glans 10 vægmaling

Således fremstår overfladen nærmest som vandskuret.

Vh

Dannie


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!

Har lavet som Snake mange gange, hvor jeg selv kaver sandmalingen. MEN hvis væggene ser ud som på billedet, ville jeg montere Troldtekt loft istedet.


 

Vi boede i et leje hus, hvor væggen var i den farve. Vi malede loftet i hvidt, og det hjalp gevaldigt. Prøv det evt. I maler væggen, for jeg er enig med de andre i, at det er synd.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Er meget enig i, at muren skal blive som den står! Den er meget pæn - på sigt ville jeg lave nyt loft evt. liste loft, ny indsats til brændeovn, og når vinderne skulle skiftes, så få sort kant og beholde den sorte pude på bænk. Det ville se super godt ud for mig at se. Men et lyst loft i første omgang er den nemme vej. 

Tusind tak for alle jeres inputs. Hvis vi lader væggen være som den er, har I så nogle gode råd til hvordan man shiner fugerne mellem murstene op? Jeg tænker, at lidt kærlighed til dem kunne få væggen til at se mindre beskidt ud. 

Vi har tænkt at lofterne skal males hvide  

Det er en smagssag. Der er ikke noget der er synd at gøre. Jeg bryder mig personligt ikke om gule mursten med struktur. Så jeg havde også gjort et eller andet ved det. Jeg havde nok ikke malet direkte oven på. Jeg havde nok pudset op så stenene kun kan ses ganske let. Og så malet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis den pejs har været brugt gennem årene, sidder der givet en del sod på stenene og i fugerne. En kraftig afvaskning, vil nok give nyt liv. Derfindes en maling, man kan friske fugerne op med.


 

Vi overtog et hus sidste år med mange indvendige gule murstensvægge. Vi filsede dem op med den billige grove spartelmasse fra Jem&Fix og malede dem efterfølgende hvide. Det ser super flot og moderne ud!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også