Kondens på indersiden af mine tegl

Hejsa..


Jeg var oppe på mit loft idag for at kigge lidt. Og kunne konstatere at mine tegl på indersiden er lidt fugtige når jeg kører fingeren på dem. 

Er det noget jeg skal være nervøs for ? Umidlbart så tænker jeg at temp. svinger meget op og ned og måske dannes der lidt kondens ?

Vi er nye ejere af huset så kender ikke loftet til at kunne sige om det er normalt eller ej.


MVH
ZP
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

mine eternitplader har også lidt kondens på undersiden på denne tid, jeg tror det er meget normalt..

Det er ikke så meget at det drypper eller løber, også er det kun på den ikke sydvest vendte side af taget. Den SV -vendte side har intet, så det må kun være normalt da modsat side ikke få så meget sol.


MVH
ZP

Du kan kigge efter fugt skjolder på lægter og spær. Og se om du kan finde nogle områder på isoleringen der ligner at det har dryppet ned på det. Hvis ikke du kan finde nogle af de ting, ville jeg ikke være nervøs ved det. For så er det kun den smugle kondens som du selv kan konstatere, og det skulle jo gerne blive ventileret væk hvis det er nok udluftning på loftet.


Tak, jeg kigger og holder øje ,med det  


MVH
ZP
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis