LED floodlights lyser svagt når de er slukket

Halløj i kloge mennesker :)


Jeg har sat to LED floodlights (https://www.conradelektronik.dk/p/led-udendrs-projektr-osram-endura-flood-10-w-700-lm-varm-hvid-mrkegra-1604962) op over min grill. Eftersom jeg ikke har stikkontakter udenfor, men har strøm på loftet, har jeg trukket strømmen til dem på loftet og ud gennem min gavl. Det betyder også at jeg ikke kan komme op til kontakten uden at hive min stige ned, etc. Derfor monterede jeg dem med en Outdoor WIFI kontakt (http://www.g-homa.com/index.php/en/products) på loftet. Det virker også super, men LED'erne lyser altså svagt svagt når den er slukket. 

Jeg har læst mig frem til at nogle kontakter kan lade en svag strøm slippe igennem, men kan jeg komme af med det?


På forhånd tak for hjælpen.

Peter

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet at fasevende tilslutningen?


 

Den elektroniske fjernbetjente afbryder lukker ikke helt af for strømmen, så du må nok leve med det eller slukke på din stikkontakt på loftet. Du kan måske få det til at se ud som om, der er slukket ved at belaste udgangen med en modstand.


fase

Hej Uldal, 

Det ved jeg ikke hvordan man gør - der er kun to ben i min fjernbetjente stikkontakt - skal der ikke være minimum tre for at man kan fasevende?


Mvh.


Peter

Hej S. Fabrin, 

Hvis jeg sætter en modstand på, bliver der så ikke brugt strøm unødigt i modstanden?

Mvh.

Peter

Jo, det gør der. Hvis du vil prøve uldals forslag, gør du bare det, at du trækker stikket ud af stikkontakten og vender stikket en halv omgang, og sætter det i igen. Hvis det virker, giver du lige en besked her i forummet.


fase
Annonce

Super - det får jeg testet i dag

Nu har jeg drejet stikket der sidder i den trådløse kontakt og går hen til LED'erne 180 grader og det ændrede desværre ikke på at der stadig er et svagt lys i LED'erne....

Det udløser så svaret: "Træk stikket ud". Du kunne overveje, at få lavet en udvendig stikkontakt, som du så kan tænde og slukke på. 


fase

Ok. Tak for hjælpen


Dit problem med lysende LED pærer er krybestrøm. 

Krybestrøm = Hvis LED lampe lyser selvom der er slukket på kontakten

Krybestrøm koster penge, da din elinstallation dermed ”forbruger” strøm, selv  når kontakten er slukket!

Læs sidst herunder, hvordan du evt. kan modvirke dette.

Har man LED pærer som lyser svagt, selvom kontakten er slukket. Så har man højest sandsynligt krybestrøm i sin installation.

Krybestrøm er et meget normalt fænomen, specielt i ældre bygninger, men kan ligeså forekomme i nye installationer. Det udbedres bedst ved at lade en utoriseret elektriker lave bedre jordforbindelse i din installation. Men elektrikere kommer ikke gratis, og derfor kan det godt betale sig at bruge en støjkondensator i stedet.

Kondensatoren fungerer ved at den "sluger" den mængde krybestrøm som løber i kredsløbet op mod din LED lyskilde. Før var det pæren som fik denne strøm, men nu er det støjkondensatoren og LED pæren kan derfor slukkes 100%.

Dette er selvfølgelig kun en holdbar løsning, ved problemer med få slukningssteder Har du problemer med dine lyskilder i hele huset, bliver det nok alligevel billigere i længden, at kontakte sin lokale elektriker, da krybestrøm konstant forbruger en lille mængde strøm (typisk 6-12v med 50-100 mAh forbrug).

https://www.dkbelysning.dk/div-el-artikler/1299-stojkondensator-til-eliminering-af-krybestrom.html



Smeden Phi
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis