Ford Mondeo

Jeg er ejer af en ford Mondeo 2,5 2004

Mens vi kørte forsvandt al tændingsstrøm , det var kun lys på bilen der virker

Jeg er ejer af en ford Mondeo 2,5 2004 Mens vi... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er rigtigt det jeg ikke kan forstå er at alt skulle gå igennem styreboxen også radio det lyder mærkeligt

Tak for jeres svar

Det var en god december melding!


Elektronikteknikeren

Aya bulls eye :o). Det er ikke første gang denne fejl har været her, har selv oplevet den 2 gange på mine biler, og det har været løsningen her mange gange. Køb dig et multimeter og find et diagram over bilen til næste gang. Men hvis du alligevel bare drøner den til mekaniker, så er der jo ikke meget LDS over det. MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej er der nogen der ved om og hvor man stiller tomgang på en Ford Mondeo 2,5
Det skal man som udgangspunkt ikke, da computeren selv står for dette, ved at auto tune.

Hvis man har haft lav spænding på batteriet, eller det har været afmonteret, er der en indlæringssekvens der skal køres, før tomgangen bliver stabil.

Du kan autotune bilen ved at fjerne den ene pol fra batteriet, og lad det være afmonteret i 10min. Sluk for AC før du afmonterer batteriet. 

Herefter monterer du batteriet igen, og starter bilen. Det er normalt at starteren skal køre Ca. 3 gange længere før den starter.

Lad den stå i tomgang i et kvarter med AC slukket. Rør ikke ved speeder.

Efter et kvarter tænder du for AC, og lader bilen stå Ca. 5min. i tomgang.

Herefter kører du en tur på 5-10min og lader den holde i tomgang i 5min igen før du slukker.

Herfra burde den opføre sig pænt. Den finere justering sker løbende herfra hver gang bilen er i brug. 

Elektronikteknikeren
Tak det vil jeg prøve
Vh
Niels Andersen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis