Stiga park pro lader ikke.

Jeg har en stiga park pro havetraktor som ikke lader batteriet mere.

Hvad kan der være galt?

Jeg har ikke det vilde forstand på havetraktor, men jeg er meget fingersnild.


Jeg har rykket i alle stik jeg kunne finde og sørget for de sidder ordentligt, og så har jeg renset sikringerne, men det har ikke hjulpet.



32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så kunne det jo lyde som om at, noget i ladekredsen er brændt af.

Normalt sidder der en spole, samt noget elektronik, der ensretter og regulere ladestrømmen.

Ved ikke lige specifikt hvordan det er med din motor.

Hvilken motor sidder der på havetraktoren ? 


Vi prøver igen, i morgen --

Er der en måde man kan måle sig frem til det på?


Når jeg har ladet den helt op, så kan den starte 15-20 gange før batteriet er dødt, så jeg er faktisk i tvivl om den lader en smule eller om den overhovedet ikke lader.

Det er en b&s motor.

Det er ensretteren der er røget. 


 

Okay. Ved du hvor den sidder henne af, og er det noget jeg selv kan skifte?

Ja mon ikke laderegulering/ensretter er nogenlunde nemt at skifte.

Men jeg ville nu måle lidt først, og sikre mig at alle forbindelser incl stell er i orden.

Du skal finde motornumret, hvis du vil bestille nyt, der er mange forskellige,

https://www.haveparkdele.dk/shop/briggs-stratton-ladesystem-1979c1.html


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Hehe okay. Jeg må æige ud pg have købt et multimeter så jeg kan måle tingene igennem.


Tak for hjælpen 😁

Så har jeg købt et multimeter i harald nyborg.

Jeg aner ikke hvad multimeteret skal stå på, så jeg drejede den bare i første hak til højre.


Umiddelbart så lader batteriet slet ikke når havetraktoren køre. Jeg satte det på batteriet og den målte 026 når den var slukket. Så tændte jeg for havetraktoren og med fuld gas måler den det samme.


Igen, jeg aner ikke hvad multimeteret skal stå på.når jeg måler, men da burde da komme mere spænding på når havetraktoren kører med fuld gas?


Jeg vil prøve at se om jeg kan finde den der ensretter senere når ungerne er lagt i seng.

Er det sådan et instrument du har købt ?

Så skal det stå på 20, i den røde cirkel

Og prøveledningerne sættes som sort og rød streg.

Det skulle gerne vise godt 12 volt på batteriet, og stige over 13,5 volt når motoren snurre med ½ gas.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja det er den.

Tusind tak for det 😁 Den måler 12.6 med slukket motor og 12.6 tændt med både halv og hel gas.

Så må jeg igang med at finde ensretteren. Jeg kan ikke umiddelbart finde den, men jeg kan finde regulateren, sidder den i forbindelse med den?


Jeg er inde for at kigge på reservedele til moteren. Den hedder 305777 0111 g1. Jeg er 100% sikker på at der står g1 til sidst på min, men det er der ikke noget der hedder på haveparkdele, det tætteste er den her https://www.haveparkdele.dk/shop/briggs-stratton-305777-0111-b1-70542c1.html


Men den hedder b1 til sidst. Tror i det er den samme?

Tror ensretter og regulator er samme enhed, hvis du kan komme til at måle direkte på udgangen fra regulator kan du udelukke evt dårlige forbindelser.

prøv at sæt et billede ind af regulatoren..


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis