Kan vi få badekar

Vi har denne brusekabine med en opmuret væg i det lille badeværelse. Den er 155x80 cm. Vi kunne godt tænke os et badekar. Jeg har derfor lige nogle spørgsmål:

1. Er det en mulighed og er der noget vi skal vide. Fx omkring udskiftning af afløb pga placering/størrelse. Vi tænker at lade muren stå, hvis dette er en mulighed.

2. Vi lægger gulvvarme, skal dette lægges under badekaret?

3. Skal vi banke fliserne op for at stille badekar?

4. Skal vi banke afløbet op? Skal dette ændres?

På forhånd tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

155 cm er ikke meget til et badekar, det bliver vel nærmere et siddekar.


Der findes små fritstående badekar, men du skal nok lede efter dem da de ikke er så udbredte i Danmark. Forhør dig hos Claudio Bellistri i Bredgade. Han taler også engelsk.

Jeg vil anbefale badekar i sanitetsakryl. Dels er de lettere at mokke rundt og nok så vigtigt - de suger ikke varmen fra vandet så let som en badekar i jern.

En bekendt har et flot gammelt emaljeret badekar i jern hvor fruen sætter stearinlys under for at det holder varmen - jeg spurgte om hun også fik et æble i munden og fløjtede når vandet kogte.   

Finder du et passende badekar i jern beregnet til indmuring, vil jeg anbefale du overvejer at male undersiden i stedet for indmuring. Det er langt lettere at indpasse i dit nuværende rum uden omfattende ændringer i afløbet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også