Kobling til opvask/vaskemaskine

Hej LDS. Undskyld alle mine mange spørgsmål om hvidevarer, men jeres svar herinde er bare præcise og hjælpsomme.

Jeg har nu i noget tid overvejet hvordan jeg skal få de hvidevarer jeg gerne vil have, og jeg er nået frem til, at jeg skal have en bordopvaske maskine og en alm. vaskemaskine i køkkenet.

Jeg har fundet ud af jeg får lidt en udfordring, da jeg er nødt til at tage bordopvaskeren til/fra til- og afløbet, hvis jeg gerne vil slippe for at mit skab skal stå åbent. Min idé er så, at jeg vil lave en løsning hvor vaske og opvaskemaskine kan skiftes efter behov, og få en elektriker til at installere en stikdåse hvor jeg kan tilslutte hhv. vaske og opvaskemaskine efter behov.

Jeg ved ikke hvad det hedder, hvad det koster o.l. men jeg søger en form for lynkobling til både tilløb og afløb, så jeg ikke skal skrue det af og på hver gang, og jeg ikke skal løse og spænde et spændebånd på afløbet hver gang. Jeg håber det er forståeligt skrevet. På forhånd tak og god weekend.


Har kun fundet en kobling, som er beregnet til vandhanen og det er ikke det jeg søger.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er vel ikke noget i vejen for at vaskemaskinen er permanent tilsluttet. Der skal så laves efstra afgreninger til din bordopvasker. Elforsyning med separat stikkontakt. Vandhane med en Nito lynkobling. Afløb evt. også med Nito lynkobling, men den skal sidde højt oppe over vandlås. Det bliver alligevel "noget skrammel", for hver eneste gang du frakobler vil der løbe lidt vand ud.


Søren O

Søren -> nej det kan du have ret i, der er bare en afløbsstuds på, så behøvede jeg ikke at rode i det, men kun til vandtilføringen.

Erik -> Jeg er mere træt af, at vaske op end jeg nogensinde skulle blive af at tilslutte opvaskemaskinen under vasken. Desuden kommer jeg til at betale en ny bordplade ved udflytning hvis jeg skærer i den, det gør jeg ikke på den anden måde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis