kantliste til DIY sildebensbord

Hej,

Jeg er igang med at lave mit eget sildebens sofabord og det er gået overraskende godt indtil videre (Har aldrig arbejdet med træ eller brugt en sav før i mit liv)

Men nu sidder jeg altså fast ift min kant på bordet. 

Jeg har limet egetræs sildebensparket fast på en MDF plade og der er jo selvfølgelig en utroligt grim kan som jeg gerne skal have lavet en kantliste til. Oprindeligt var planen at lave kantlisten ude af det parket jeg havde men det er ikke en mulighed alligevel... 

Jeg har googlet efter kantlister men der dukker ikke nogen op som har lige kanter da de alle er til gulve eller køkkener. 

Jeg har begrænset viden og værktøj så derfor tror jeg at det bedste ville være at finde en liste som kun skulle saves til så jeg kan lave kanten med smig.

Kan man købe en ubehandlet egetræsliste et eller andet sted til en rimelig pris på nettet eller? Jeg bor i Randers området og har mulighed for at køre til Århus hvis der er en butik der sælger sådan en liste som jeg leder efter. 

Bordet er 120x60


12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu skriver du ikke noget om, hvor tykt bordet er, men Bauhaus sælger egetræslister i forskellige bredder


Med venlig hilsen

Anders

De sælger planker i Bjerringbro, hvis det kan bruges. De har måske mindre eller tyndere  stykker.  Der står også "mulighed for høvling"

https://www.dba.dk/planker-6-danske-traesorter/id-1018894491/

Det er helt klart værd lige at undersøge! Tak 🙏

DIYdummie skrev den 06-12-2018 10:06:32

Men de lister sin bauhaus har er alle  mærkeligt formet 😊

 Jeg har da købt rektangulære lister i 50 x 10 mm eg, så jeg ved ikke hvad du mener med mærkelige former?


Med venlig hilsen

Anders

Annonce

Jeg kørte i bauhaus igår og de havde ikke rektangulære egetræslister - kun meget små lister som ikke vil kunne passe til mit bord og lister i alle mulige andre former 😊

hej D...

Når du finder listerne, er næste udfordring at få dem limet på. Jeg går ud fra at du ikke har kanttvinger til formålet.

Jeg har med succes brugt bagagestropper (dem med udveksling på spændeanordningen).

Dem kan du finde billigt i de fleste byggemarkeder. Læg evt. en lægte eller lign. uden på listen.

så fordeler du trykket og får ikke spændemærker i listen.

God fornøjelse

Venlig hilsen Johnny

PS Hvad med fodpaneler . De må da findes i egetræ i massevis .....


Johnny cnc

I forhold til at få listen sat på så regner jeg med at lime den og bruge små søm som jeg derefter dækker med træfiller 😊

- jeg ved ikke om det er en dårlig ide? Men det var det manden i byggemarkedet anbefalede mig 😂

Når jeg hører det, kommer jeg til at tænke på klippet med Rune Klan, som servicemedarbejder i et byggemarked. Det er vist svar nok  på det med sømmene   



Johnny cnc

Haha så må jeg nok hellere lade være 🙈

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis