Rørskade

Hej jeg har lige et spørgsmål ang. En skjult rørskade


Sagen er den, jeg fik mig købt et fint parcelhus i september i år (2018) tilstandsrapporten beskrev at inventaret på badeværelse har fugt skader pga. Utilstrækkeligt udluftning, det synes jeg ikke lød så farligt. Lidt senere opdagede jeg at den nederste del af dørkarmen til badeværelset var en del sort af råd, det undrede jeg mig over men tænkte ikke på det værste.

I starten af måneden var jeg så inde i værelset som ligger opad badeværelset for at skifte termostaten på radiatoren, mens jeg bøvlede med at få den til at passe så jeg at tapetet bag fjernsynet gik lidt op. Selvfølgelig skulle jeg rive tapetet af og finde ud af at der er pletvis skimmel på den nederste del af muren mod badeværelset og at muren og gulvet var godt fugtigt. Så jeg tænker på at det må have stået på et godt stykke tid inden overtagelsen af huset?


Får ringet til forsikring og de sender en taksator afsted og som undersøger værelset og toilettet, værelset var meget vådt både på væg og gulv, mellem 0,8-1,0 på hans fugtigheds apparat. Senere idag kom der en og Lokaliserede problemet, læk på varme rør på badeværelset 0,5 meter fra væggen ud mod bryggers.

Taksatoren siger at vvs kommer ud i morgen og brækker gulv op i badeværelset. Her kommer så nogle af mine spørgsmål..


Brækker de alle fliserne op på badeværelset eller kun det sted? Kan jeg tillade mig at forlange at de brækker hele gulvet op pga. Mistanke om svamp under fliserne?Hvad med isolering, valg af nye fliser? 

Kort spurgt, er der bare en der kan forklare nogenlunde hvad der skal ske og hvad jeg har krav på, har runa forsikring med alle tilvalg til hus forsikring. 

Det er en nedern situation at stå i på dette tid af året..

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på siden. Du må væbne dig med tålmodighed, og ikke oprette 2 tråde med samme emne. Hvis du gerne vil gøre opmærksom igen, så skriv blot et nyt indlæg i samme tråd.

Jeg har ikke megen forstand på vandskader, men er der fugtproblemer skal der affugtes inden noget lukkes inde.

Lige netop fliser/klinker er du heldig at have tegnet tillæg, så mon ikke du har en kosmetisk forsikring som dækker alle fliser, så der ikke skal lappes med afvigelser. En standardforsikring dækker ikke kosmetiske forskelle. Du må ind og nærlæse dine forsikringsbetingelser.


Søren O

Som jeg læser det, er hullet ved en anden væg end hvor vandet står op i skillevæggen, altså værelset. Så jeg ville få hele gulvet op, selvom du nok må forberede digpå, at selskabet fedter sig om ved det. Er der gulvvarme og hvordan er gulvet isoleret? Hvis det er løs leca, skal det skovles ud, da vandet er rendt tværs over området. 


 

Tak for begge svarene. Jeg giver lige en lille opdatering.

Mureren har været forbi og brækket gulv op der hvor skaden formentlig er, og det er godt vådt dernede. Der er kommet 2-3 forskellige fagmænd i løbet af formiddagen og vurderet hvad der skal ske, indtil videre mener de at problemet er lækket kobber/varmerør som har stået på et godt stykke tid, røret går fra bryggers ind på badeværelset (gulvvarme) og de formentlig skal hugge gulv/fliser op på badeværelset og bryggers, og der bliver sandsynligvis noget genhusning i et stykke tid inden det er lavet. 

Kommer jeg til at hæfte for 50% for kosmetisk skade for fliser/klinker ? eller dækker de 100% da jeg mener at skaden er omfattende og at det ikke kan være kosmetisk længere men nødvendigt tiltag?

På forhånd tak til alle

Hvis det er nødvendigt ophugning så laves det på forsikrings regning. Men det er en god ide at spørge ind til det ved murer f.eks. De skal jo også have fliser af de fleste vægge hvis der skal vådrums sikres korrekt

Nogen gange kan man hugge et mindre hul f.eks. brusekabine gulv, og finde og rette fejlen der. Så kan der blive tale om at fliser i resten af bad er kosmetisk.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis